Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Sunray Solo2 från Mydalle?

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2004
    Inlägg
    82
    Tackad
    5 gånger

    Sunray Solo2 från Mydalle?

    Är det någon som har några synpunkter på denna Vu+ Solo2-klon från Mydalle?
    http://www.mydalle.com/sunray-solo2-...d16478c6e.html

    Ca 1400 bagis hitfraktad. Jag vet att original kostar "bara" 1000 kr mer så den diskussionen kan vi skippa.
    Kan man köra originalimage på den, exempelvis OpenPli 4 eller är det patchade mjukvaror som gäller?

    Vad är skillnaden mot denna box exentligen, förutom namnet?
    http://www.mydalle.com/vu-solo2-bcm7...ift_p1190.html

    Timebombproblemet sägs vara fixat, kan man lita på det egentligen?

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2008
    Inlägg
    99
    Tackad
    2 gånger
    ja har också kikat lite på dessa, mini solo2 finns även: http://www.aliexpress.com/item/2pcs-...804715661.html

    ja vet dock inte vad som skiljer solo2 mot mini solo2 förutom storleken då

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2004
    Inlägg
    82
    Tackad
    5 gånger
    Beställde en originalbox idag (tur man hann det innan man blivit stämplad som tungt kriminell)
    Sunrayboxarna verkar ha problem med värmeutveckling, eller snarare brist på kylning, så det fick bli en äkta. Skönt det ska bli att slippa träsket med patchade images och allt med stök min DM800se-klon.

  4. #4
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Jag tycker att på Vu+ är det så liten prisskillnad mellan originalbox och klon att det inte är värt besväret att krångla.
    Sedan tycker jag Vu+ kan vara värda några hundralappar också för att de gör en juste box till ett bra pris!
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #5
    MMmmm, original är nog bäst men för den som av någon anledning vill betala mindre så lockar de kinesiska prylarna, dock så verkar och värkar det en del. Jag har också tittat åt det kinesiska hållet och vissa Solo2, och nya sunray solo2 som påstås stödja nya images lider av temperaturer runt och över 60 grader tydligen.
    Hoppas du är nöjd med din box, Nyfiken på hur varm ett original blir under en svensk sommar med hårddisken igång samtidigt som det tittas på annan kanal?

  6. #6
    Seniormedlem Rolstens avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Inlägg
    379
    Tackad
    42 gånger
    Även jag har letat lite om dessa varianter. Men det verkar vara svårt att få någon konkret information om vad som egentligen är fel med Sunrays version.
    Vissa säger sig inte ha några temperaturproblem. Om det bara är fläkt/kylfläns så är det väl inte så farligt att byta själv.
    Andra hävdar att Lonrisuns box är mer prisvärd nu när det tydligen går att JTAG:a.

    Vad gäller kostnaden så får man ju två Solo2 Sunray eller 3 (!) Solo2 mini för vad en original kostar. $120 just nu hos Mixe.
    Så ungefär samma pris som original kan man väl inte längre säga att det är.
    Att fjärrkontrollerna till klonerna är kass verkar vara genomgående.

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2004
    Inlägg
    82
    Tackad
    5 gånger
    Min originalbox visade 43-44 grader idag med 26 grader i rummet och dessutom instängd i ett IKEA-skåp med dörr.
    Spelade in en kanal och tittade på en annan. Inget att klaga på med andra ord.

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Raskus Visa inlägg
    Min originalbox visade 43-44 grader idag med 26 grader i rummet och dessutom instängd i ett IKEA-skåp med dörr.
    Spelade in en kanal och tittade på en annan. Inget att klaga på med andra ord.
    Tack för ditt svar, det gav en vink.. skulle nu även vara intressant att få veta vad andra får.. kanske någon sunray solo2?
    Det är väl minnena som är temperaturkänsligast och inte processorn men tmpgivaren är väl intern i processorn kan jag tänka?

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Rolsten Visa inlägg
    Även jag har letat lite om dessa varianter. Men det verkar vara svårt att få någon konkret information om vad som egentligen är fel med Sunrays version.
    Vissa säger sig inte ha några temperaturproblem. Om det bara är fläkt/kylfläns så är det väl inte så farligt att byta själv.
    Andra hävdar att Lonrisuns box är mer prisvärd nu när det tydligen går att JTAG:a.

    Vad gäller kostnaden så får man ju två Solo2 Sunray eller 3 (!) Solo2 mini för vad en original kostar. $120 just nu hos Mixe.
    Så ungefär samma pris som original kan man väl inte längre säga att det är.
    Att fjärrkontrollerna till klonerna är kass verkar vara genomgående.
    Bra åsikter och information du gav, tackar! Lonrisun har jag inte sökt på ännu, skall kolla det.
    Vad det gäller solo2 mini så hittar man länkar med mjukvara och info, eller får från tillverkarna så att man kan jtag:a.
    Vad det gäller NYA Sunray Solo2 så hittar man inte så mycket filer eller hur man skall jtag:a men det kanske inte behövs då den i skrivande stund påstås klara av original.

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-11-10, 20:14
  2. Montera HDD från VU+ Solo2 i Boxee box
    Av steffo1234 i forum Vu+
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-10-12, 13:06
  3. Strul DM 800HD SE från MYDALLE
    Av TomTitt i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-07-26, 22:24
  4. Dreambox från Mydalle lång väntetid?
    Av Kokkivoxx i forum Övrigt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-04-29, 20:53
  5. dm800hd från mydalle råd please.
    Av Boomerang i forum Dreambox
    Svar: 41
    Senaste inlägg: 2012-01-02, 17:20

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss