Resultat 1 till 10 av 22

Ämne: DM800SEv2 Vart hittar jag Oscam.conf i filerna Newnigma2-images

Trådad visning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    DM800SEv2 Vart hittar jag Oscam.conf i filerna Newnigma2-images

    Sorry men jag har nu hållit på i tre helger för att få till det, har letat överallt här.
    Guiderna hjälper mig inte.
    Har en DM800SEv2 kör senaste imagen av Newnigma2. Vill köra 800:an som server till två andra burkar inom huset.
    Har via och cd.
    Hittar inte conf filerna. Har laddat ner via menyerna på db´n Cccam2.3 (kom som org i imagen) instalerat Oscam rc1.10

    Men vart jag en tittar i ftp läget i dcc så hittar jag inga filer att editera in mina uppgifter.
    Om jag nu måste skapa en egen oscam.cfg fil/er vart ska jag lägga dem.
    Räcker det bara med att fylla de uppgifter som ska vara eller måste jag skapa tre filer oscam.conf, oscam.server och en oscam.user och fylla dem med sina respektive uppgifter.

    Jag kan windows och jag kan googla men nu får jag ge mig, snälla någon om det finns en tråd/guide på detta (jag har letat men inte hittat)
    Kan självklart se CD kanalerna med org kortet, thats it.
    Micke
    Senast redigerad av Stenhamra den 2014-05-29 klockan 12:21.

Liknande ämnen

  1. Vart kan jag ladda ner images?
    Av cardiel i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-01-27, 14:31

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss