Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Vu+ Solo2 Fullständig återställning

  1. #1
    Rags32
    Gäst

    Vu+ Solo2 Fullständig återställning

    Finns det något sätt att fullständigt återställa boxen till sin ursprungliga form? Då menar jag fullständigt (standard telnetlösen etc)

    Kör idag senaste Blackhole just nu.

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    I menyerna har du ju Installation -> Fabriksåterställning.
    Sedan går det ju också att flasha om den fast då kanske det är bäst att koppla ur hårddisken alternativt radera backuperna på hårddisken först så att den inte hittar nån gammal backup den drar in.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    I menyerna har du ju Installation -> Fabriksåterställning.
    Sedan går det ju också att flasha om den fast då kanske det är bäst att koppla ur hårddisken alternativt radera backuperna på hårddisken först så att den inte hittar nån gammal backup den drar in.
    Alright så det är så den tar tillbaka alla gamla settings. Kan man inte avmontera boxens hårddisk på nåt sätt så man slipper ta ut hårddisken?

  4. #4
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Rags32 Visa inlägg
    Alright så det är så den tar tillbaka alla gamla settings. Kan man inte avmontera boxens hårddisk på nåt sätt så man slipper ta ut hårddisken?
    Jag vet inte exakt hur det är med Blackhole. Med OpenPLi var det i alla fall så att om det fanns en backup på hårddisken när man installerade om så drog den in inställningarna därifrån. Vilket ju kan vara en fördel i vissa lägen. Jag har ännu inte installerat om Blackhole så jag vet inte om den gör likadant.

    Om du vill radera backuperna från hårddisken så kolla under /media/hdd och radera alla mappar utom lost+found och movie. Jag brukar ta fullbackuper och de hamnar i en mapp som heter vuplus. Om man bara tar konfigurationsbackuper så vet jag inte riktigt var de hamnar, men de borde hamna i en annan mapp under /media/hdd.

    Det går nog inte att med kommando avmontera hårddisken så att den inte hittas vid installation. Installationsscripten är ju gjorda så att de söker igenom hårdvaran och letar efter en ev. hårddisk. Men det är ju inte så svårt att tillfälligt lossa SATA-kabeln.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Liknande ämnen

  1. Fabriks återställning?!?
    Av Theland i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-07-05, 04:06
  2. Återställning av digiNor 7700
    Av skraecken i forum Övriga mottagare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-12-31, 11:41
  3. azbox återställning
    Av sigge84 i forum AzBox
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2012-07-06, 22:48
  4. Via**** återställning Force1155s ?
    Av joyeyes64 i forum Övriga mottagare
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-10-10, 08:29
  5. Återställning av uppgradering?!
    Av LarMat i forum Viasat
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-08-07, 23:07

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss