Har nyss köpt en Vu+Solo2 där jag installerade OpenPli 4.0
Mycket nöjd med både box och Image. Snyggt gränssnitt och lätt att göra iordning
för en amatör som mig. Cam gick att ta ner via menyn.

Min gamla Dreambox DM500 HD köpte jag 2010 och den har funkat hyfsat.
Har haft Gemini 5.1 och MgCamd 1.31 i den sedan dess.
Nu tänkte jag flasha om den när jag ändå höll på. Har lagt in Boatloader 84.
Körde in samma Gemini 5.1 igen och allt var bra bortsett från att man inte längre kommer
åt Softcams via menyn. Jag har läst och testat att försöka lägga in den manuellt men får inte
till det. Jag kopierade in mgCamd 1.31 och mgconfig 1.30 i boxens tempmapp via ftp
som det står att man skall göra men lyckas ändå inte få igång det via blue panel.

Har testat lite andra Images med varierat resultat. Hade tänkt mig en som är lätt att installera
med Softcamsåtkomst (OpenPli). Har inga större krav mer än att allt funkar bra och gärna svensk text.
Open Pli 1.0 är den enda som finns i filarkivet, den funkar men känns lite äldre än Gemini 5.1.
Den har också mgCam 1.30 i menyn. Det jag saknar är att man kan se vid infobalken vilken upplösning det är.

Testade även nya Open Pli från deras hemsida, 4.0 fick jag inte att starta men 3.0 funkade men den hade ingen
Softcam i menyerna. Prövade även Dream Elite v.3.0 den gillade jag inte och den fanns inte på svenska.

Tänkte be om tips på en Image som funkar bra och är lätt att installera gärna med cam i menyn.
Helst svenska. Boxen har ju några år på nacken och det kanske inte är bäst med de senaste Imagen.
Kanske den bästa av de äldsta om man säger så.