Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Snr 25% - agc 31%

  1. #1

    Snr 25% - agc 31%

    Endast gudarna vet vad detta betyder?! Det är så här... (för nu börjar till och med frun i huset undra vad fan jag håller på med). Har ett viasat abonnemang med tillhörande box. Jag har haft en del bekymmer med den lådan sedan blixten slog ner. Kanaler försvinner och kommer tillbaka. Boxen dör och måste startas om etc. Tanken slog mig att en sån där Dreambox, ja det måste ju vara bra att ha! Den hade jag ju hört talas om. Så jag skred till verket och köpte en DM500HDv2 som jag vill minnas att den heter. Det såg ju så tjusigt ut på digitalbox.se (eller vad nu sidan hette). Bara att stoppa in kortet och Viasat var ju inga problem. Nähe tänkte jag, då så. Den ska vi ha. Fort som attans drog jag iväg till posten när den kom. Slet upp fanskapet och pluggade in allt. Så där gumman! Nu ska här tittas på teve. Men...

    Jag har nog letat på varenda sida på nätet med svensk text om hur detta mirakel fungerar. (Gummans råd är dock fortfarande att ringa till Viasat och beställa en ny, lite som i filmen Yrrol... Med den röda pluppen som ska in i den röda dutten, om ni minns). Men eftersom jag är en sur tjurskalle som dessutom betalat för den svarta lilla lådan så ska väl fan till om jag inte får igång skiten!

    Det jag förstått är att jag måste installera en massa grejs i den. Och detta har så hänt. Newnigma2 var väl ett alternativ som jag lyckades med. Så den rullar på. Men sen var det ju det där med cam hit och cam dit. Jag har således fått in någonting som heter CCcam 2.3.0, för det var visst bra skit (så att säga). Jag har även med min fantastiska datavana fått fram HEX (tack för den wiki´n) för min orginalbox och ersatt detta i "CCcam.cfg". Jag har nog lagt 40 timmar på att leta efter den där nålen som någon tappade i höstacken, men utan någon vidare framgång. Någon signal når ju i alla fall fram till lådan eftersom jag får info från EPG.

    Jag har även lyckats med rätt satellit (Astra 4.8E), gjort en kanalsökning. Men nu undrar jag om det verkligen var viasatboxen som tog stryk? Eftersom jag har en signal, som rubriken lyder, på 25% SNR och 31% AGC (plus/minus några procent). Kan det möjligen vara så att parabolen hamnat ur kurs eller antennhuvudet som fått sig en smäll?! Så, pojkar och flickor, någon idé? För det är verkligen inte så underhållande att titta på Teletubbies 2 gånger om dagen på DVD! Ungarna är förstås skitglada för det.

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Jag tror inte CCcam klarar Viasat-korten. Troligen måste du använda oscam istället. Kolla lite i guiderna här:
    http://www.comhit.net/list.php/category/57-Oscam
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Sputnik Visa inlägg
    Endast gudarna vet vad detta betyder?! Det är så här... (för nu börjar till och med frun i huset undra vad fan jag håller på med). Har ett viasat abonnemang med tillhörande box. Jag har haft en del bekymmer med den lådan sedan blixten slog ner. Kanaler försvinner och kommer tillbaka. Boxen dör och måste startas om etc. Tanken slog mig att en sån där Dreambox, ja det måste ju vara bra att ha! Den hade jag ju hört talas om. Så jag skred till verket och köpte en DM500HDv2 som jag vill minnas att den heter. Det såg ju så tjusigt ut på digitalbox.se (eller vad nu sidan hette). Bara att stoppa in kortet och Viasat var ju inga problem. Nähe tänkte jag, då så. Den ska vi ha. Fort som attans drog jag iväg till posten när den kom. Slet upp fanskapet och pluggade in allt. Så där gumman! Nu ska här tittas på teve. Men...

    Jag har nog letat på varenda sida på nätet med svensk text om hur detta mirakel fungerar. (Gummans råd är dock fortfarande att ringa till Viasat och beställa en ny, lite som i filmen Yrrol... Med den röda pluppen som ska in i den röda dutten, om ni minns). Men eftersom jag är en sur tjurskalle som dessutom betalat för den svarta lilla lådan så ska väl fan till om jag inte får igång skiten!

    Det jag förstått är att jag måste installera en massa grejs i den. Och detta har så hänt. Newnigma2 var väl ett alternativ som jag lyckades med. Så den rullar på. Men sen var det ju det där med cam hit och cam dit. Jag har således fått in någonting som heter CCcam 2.3.0, för det var visst bra skit (så att säga). Jag har även med min fantastiska datavana fått fram HEX (tack för den wiki´n) för min orginalbox och ersatt detta i "CCcam.cfg". Jag har nog lagt 40 timmar på att leta efter den där nålen som någon tappade i höstacken, men utan någon vidare framgång. Någon signal når ju i alla fall fram till lådan eftersom jag får info från EPG.

    Jag har även lyckats med rätt satellit (Astra 4.8E), gjort en kanalsökning. Men nu undrar jag om det verkligen var viasatboxen som tog stryk? Eftersom jag har en signal, som rubriken lyder, på 25% SNR och 31% AGC (plus/minus några procent). Kan det möjligen vara så att parabolen hamnat ur kurs eller antennhuvudet som fått sig en smäll?! Så, pojkar och flickor, någon idé? För det är verkligen inte så underhållande att titta på Teletubbies 2 gånger om dagen på DVD! Ungarna är förstås skitglada för det.
    Vad har du för Viasat-kort till att börja med?

    Om första fyra siffrorna på kortet är 0160 så har du 093E och då kan du inte använda CCcam. Då är bästa valet OSCam, men du skall bli varnad om att HD-kanalerna inte fungerar på detta kort ännu. (Iaf inte hört nån som lyckats med den bedriften).

    Om siffrorna i stället är 0150 eller 0155 så har du ett 090F och kan använda CCcam direkt. Bilden ska bara komma fram, men då enbart på SD-kanalerna (ej HD). Googla gällande HD eller sök igenom detta forum. Ett helvete att få igång...

    Mitt råd är att lyssna på frugan i ditt fall och det skulle inte skada att kika på parabolen. Låter som om det är källan på ditt problem.

  4. #4
    Viasatkortet vi besitter har en blå pil på ena sidan och börjar med 0160 på andra sidan. Den boxen som jag trodde var kaputt var ej en HD låda så jag mister ingen funktion. Men visst, HD i alla ära.

  5. #5
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Sputnik Visa inlägg
    Viasatkortet vi besitter har en blå pil på ena sidan och börjar med 0160 på andra sidan.
    Då är det oscam som gäller!
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  6. #6
    Laddade ner något som heter "OScam rc 1.10 #6089" direkt med hjälp av "blå knapp".

  7. #7
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Sputnik Visa inlägg
    Laddade ner något som heter "OScam rc 1.10 #6089" direkt med hjälp av "blå knapp".
    Om det finns som alternativ så är det nog bättre att köra en nyare version av OSCam. Jag har visserligen inte koll på när BoxID-stödet lades till.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss