Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Nytt försök, CD Ljud från HD

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2010
    Inlägg
    424
    Tackad
    8 gånger

    Nytt försök, CD Ljud från HD

    Vet att det redan finns en tråd om detta, men hoppas på mer fakta nu... Har både DM7020HD samt Vu+Solo2 boxar hemma kopplat till samma LNB och tallrik... Men ljudet från Canal Digitals HD kanaler låter bedrövligt, specielt märkbart på TV3HD och TV4HD men även på filmkanalerna. Men detta gäller endast mina DM7020HD boxar, inte mina Vu+Solo2 boxar där ljudet är ok på samma kanaler. Samtliga boxar kör nu openpli4 latest and greatest. Trodde själv ett tag att detta skulle kunna vara kopplat till signalstyrkan men tvivlar lite på den teorin då det kom plötsligt + att jag fått upp signalstyrkan, ligger runt 90% nu och ingen skillnad.

    Har ni andra med ljudproblem hittat någon lösning ?

  2. #2
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av von_skunck Visa inlägg
    Vet att det redan finns en tråd om detta, men hoppas på mer fakta nu... Har både DM7020HD samt Vu+Solo2 boxar hemma kopplat till samma LNB och tallrik... Men ljudet från Canal Digitals HD kanaler låter bedrövligt, specielt märkbart på TV3HD och TV4HD men även på filmkanalerna. Men detta gäller endast mina DM7020HD boxar, inte mina Vu+Solo2 boxar där ljudet är ok på samma kanaler. Samtliga boxar kör nu openpli4 latest and greatest. Trodde själv ett tag att detta skulle kunna vara kopplat till signalstyrkan men tvivlar lite på den teorin då det kom plötsligt + att jag fått upp signalstyrkan, ligger runt 90% nu och ingen skillnad.

    Har ni andra med ljudproblem hittat någon lösning ?
    Köpa fler Solo2?

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    har samma problem på tv3 hd och cmore hits hd tror jag
    har en db 500 hd openpli 3.0

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Läggs inte så mycket krut på bra ljud. Folk vill hellre ha MP3 än 5.1 och tillverkarna ger folk vad folk vill ha.
    Senast redigerad av Schwede30 den 2014-09-07 klockan 19:53.

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    Kör själv 5.1 ljud och jag har inte problem alls. Har en dm500 hd. Just nu glor jag på cmore action "amazing spiderman" och ljudet är bra. Drar jag igång tv3 hd samma sak där. Så ursäkta för talesättet men det är troligtvis skit bakom spakarna.

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    Kammaflaje hur fan menar du skit bakom spakarna
    så alla dessa i detta inlägg är dumma menar du
    http://www.comhit.net/showthread.php...+d%E5ligt+ljud

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2010
    Inlägg
    424
    Tackad
    8 gånger
    Kammaflaje kör du ljudet via HDMI kabeln eller är det fibern du använder ? Själv kör jag genom HDMI

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    @jo1 jo ja visst lol

    @von_skunck ja jag kör också via hdmi. Sen kör jag pli 4.0 tror jag det var. Kopplat dreambox - surround system - projektor. Allt via v1.4 hdmi. Visserligen har förstärkaren hdmi v2.0 mellan förstärkaren och projjen. Men iom att dreamboxen bara har v 1.4 (tror jag) så blir det 1.4 hela vägen.
    Jag har ej gjort några särskilda ljudinställningar. Bara stängt av ner mixningen av ljudet. Så tyvärr kan jag ej hjälpa dej mer än så tyvärr.

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-07-31, 13:06
  2. Nytt kort från CD
    Av vesslan i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-10-08, 16:48
  3. Inget ljud från DVI-HDMI men från Scart
    Av jhunden i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-06-11, 23:56
  4. Nytt försök på Mediaportal.
    Av Quazzi i forum HTPC
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-12-01, 08:15
  5. Nåt nytt från st..st...?
    Av dajmbag i forum Canal Digital
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-09-18, 16:15

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss