Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Openpli.org nere?

  1. #1
    Färsking
    Reg.datum
    Dec 2014
    Inlägg
    5
    Tackad
    1 gånger

    Openpli.org nere?

    Inte för att jag fattar mycket av den här världen när det gäller att ha koll på sin dreambox. Är jag i fel forumdel?

    Försökt hitta info men nu gav jag upp och ställer frågan här i stället.

    Har en Xtrend Et5x00 med openpli 3.0
    Övertogs av tidigare husägare.

    Kan inte längre uppdatera eller hitta plug-ins tack vare att det inte finns kontakt till openpli.org.
    Kommer inte åt boxen vare sig med FTP eller Telnet för att kunna köra installationer eller uppdateringar manuellt.

    Tröttnat på att åka till TV-installatör när jag vet att jag kan göra det själv, gäller bara att få ett hum i grunderna och vad som behövs. Svåra är att det blir ett virr-varr att söka efter då jag inte hittar några "dreambox for dummies" guider och språket på sidor verkar vara för initierade användare sen boxen kom. Är väl sisådär 12 år efter..

    Några konkreta förslag till denna box och vad som skall användas så att jag kan bli up-to-date eventuellt flasha om?

    /Skyestudio

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    327
    Tackad
    38 gånger
    Här har du OpenPli-4.0
    http://openpli.org/download/xtrend/et5x00/

    Ett alternativ är OpenVix, som jag själv använder på ET9000, och är väldigt nöjd med.
    http://www.openvix.co.uk/index.php?dir=ET-5x00/

    Menar du att boxen inte kan koppla upp mot servern på OpenPli?
    Isf har du väl nåt strul med internetuppkopplingen?

    För att komma åt boxen med FTP eller Telnet behöver du veta ipnumret till boxen.
    User (login) är root. Password behövs inte.

    beson
    Clarke-Tech ET9000HD x 2 | Raspberry PI

  3. #3
    Färsking
    Reg.datum
    Dec 2014
    Inlägg
    5
    Tackad
    1 gånger
    Hej och tack för svar.

    "This webpage is not availble" möts jag av. Kopplade ner Wifi och körde på 3G då hände det nåt. Vet inte var begränsningen i så fall ligger i nätverket. Det borde ju i så fall ligga i routern eftersom jag inte når sidan från varken dator eller fristående box som kör över samma DNS med olika ip-nummer.

    Kört FTP (flashfxp) och telnet direkt på ipnummer med login root och inget password. Kopplar inte på alls. Använde även "DCC" men nä, den vill inte släppa in mig.
    Vet inte vad som har hänt.. Virus i NAS:en kanske som ligger som HD till dreamboxen.

    Nåt skumt är det..

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    327
    Tackad
    38 gånger
    Ja det var skumt
    Jag kommer då iaf in på OpenPli sidan.
    Kommer du ut på nätet öht? OpenVix sidan?

    Har FTP och telnet funkat för dig tidigare?
    Om inte kanske förra ägaren ändrat login och (eller) PW.

    beson
    Clarke-Tech ET9000HD x 2 | Raspberry PI

  5. #5
    Färsking
    Reg.datum
    Dec 2014
    Inlägg
    5
    Tackad
    1 gånger
    Har rebootat routern flera gånger senaste dygnet. Nu helt plötsligt når jag openpli.org igen med datorn. Kan vara bredbandet som strulat och lagt sig till med olater.
    Försöker ladda ner plug-ins till boxen. Får till svar av exkveriering. http:// 1.1 404 not found

    Suck

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    327
    Tackad
    38 gånger
    Deras server kan ju vara nere. Händer ibland.
    Jag kan tyvärr inte kolla, eftersom jag kör OpenVix.

    beson
    Clarke-Tech ET9000HD x 2 | Raspberry PI

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2007
    Inlägg
    536
    Tackad
    55 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Skyestudio Visa inlägg
    Har rebootat routern flera gånger senaste dygnet. Nu helt plötsligt når jag openpli.org igen med datorn. Kan vara bredbandet som strulat och lagt sig till med olater.
    Försöker ladda ner plug-ins till boxen. Får till svar av exkveriering. http:// 1.1 404 not found

    Suck
    Är det inte helt enkelt för openpli inte stödjer 3.0 längre?
    Finns iaf inte att ladda ner längre på openpli.org

  8. #8
    Färsking
    Reg.datum
    Dec 2014
    Inlägg
    5
    Tackad
    1 gånger
    Kan nog mycket vara så.. Jag har ju bara fått boxen i min hand allt installerat och klart och som sen slutade att fungera.

    Så körde in OpenVix bara för att prova. Nu gäller det att hitta plugins för att även ha boxen som mediaspelare och tv-tittande och har inte en aning vad som är bra, dåligt eller rekommenderat.

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    327
    Tackad
    38 gånger
    Mediaspelaren är installerad i OpenVix images, så den behöver du inte ladda ner.

    Softcams finns att ladda ner från plugins i menyn.
    Vilken cam du ska ha är lite beroende på vilket abbonemang du har.
    Har du CD, kan du köra CCcam, utan config.
    Med viasat, få du använda oscam. Nyare kort (093E) fordrar boxid. Äldre kort (090F) ska inte ha boxid i configen.
    Configfilerna för oscam ska ligga i /etc/tuxbox/config

    beson
    Clarke-Tech ET9000HD x 2 | Raspberry PI

  10. #10
    Färsking
    Reg.datum
    Dec 2014
    Inlägg
    5
    Tackad
    1 gånger
    Satt nästintill hela natten och försökte få en mount på till NAS via nätverket. Hade klickat i mini-DLNA så allt hängde sig och inget fungerade. Svårt oxå att hitta kanalerna och komma åt favoriterna. Just nu är det i EPG-mode och som alltid när det byts gränssnitt är det svårt att hitta och vilken knapp som gör vad på fjärken.

    Kommer inte åt Et5x00 på nätverket. Inte via FTP eller Telnet. Ska det vara nätverkskabel i mellan?? Just nu trådlöst...

    Kort? CD?? MGCamd verkar ha körts innan. Får väl gå till säljaren och ta reda på mer...

Liknande ämnen

  1. OpenPLi.org nere?
    Av bbra2000 i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-12-22, 17:29
  2. Viasat nere
    Av steffe06 i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-08-19, 15:44

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss