Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Kopiera ts-fil från Dreambox

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2009
    Inlägg
    154
    Tackad
    1 gånger

    Kopiera ts-fil från Dreambox

    Jag vill kopiera de inspelade filmerna som ligger på dreamboxens hårddisk. Med ett FTP-program får jag över dom till datorn, men jag klarar inte att få med textremsan på Viasats och C Mores filmkaner. Jag har lyckats med vissa filmer, som spelats in på TV4, TV4 Film, TV3 HD, Kanal 9 HD, TV10. Det verkar som att textremsan inte ligger i "filmfilen" på Viasats och C Mores filmkanaler. Finns det något sätt att få tag i textremsan?

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Vad använder du för program för att titta på filerna på din PC?
    Textremsan finns nog med i ts-filen men den visas inte automatiskt. Beroende på vilket program du använder får du gå in i menyerna och välja textning. I VLC t.ex. gör du det under Undertext -> Underspår.

    Att du inte behöver göra det på de vanliga svenska kanalerna beror på att de sänder texten "inbränd" i bilden. Medan filmkanalerna sänder texten i ett separat flöde. Allt finns dock med i ts-filen. Det är upp till videospelarprogrammet att ta fram texten.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2009
    Inlägg
    154
    Tackad
    1 gånger
    Jag använder Windows Media Player. Där finns "Texter, bildtexter och textremsor", som jag har inställt på "På", men det ger inget resultat

  4. #4
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Använd VLC,zoom player,potplayer,gomplayer,kmplayer och crystalplayer
    dessa player är bästa för filmer och undertexter.
    VU+SOLO 4K
    KÖR BÄSTA IPTV

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2009
    Inlägg
    154
    Tackad
    1 gånger
    Bra, när jag använde VLC så funkar det bra på datorn. Min tanke var sedan att lägga en fil på ett USB-minne och spela upp den på en TV, där jag inte har någon dreambox. Då måste jag först convertera filen till T.ex. mp4. När jag gör detta med Free TS Converter får jag inte över textfilen. Det finns kanske något bra program för att konvertera ts-filer till mp4 eller något annat format som TV:n klarar, och som också klarar textfierna.

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    187
    Tackad
    7 gånger
    Citat Ursprungligen postat av golfbotte Visa inlägg
    Bra, när jag använde VLC så funkar det bra på datorn. Min tanke var sedan att lägga en fil på ett USB-minne och spela upp den på en TV, där jag inte har någon dreambox. Då måste jag först convertera filen till T.ex. mp4. När jag gör detta med Free TS Converter får jag inte över textfilen. Det finns kanske något bra program för att konvertera ts-filer till mp4 eller något annat format som TV:n klarar, och som också klarar textfierna.
    Länk

    10 st tecken

  7. #7
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Citat Ursprungligen postat av golfbotte Visa inlägg
    Bra, när jag använde VLC så funkar det bra på datorn. Min tanke var sedan att lägga en fil på ett USB-minne och spela upp den på en TV, där jag inte har någon dreambox. Då måste jag först convertera filen till T.ex. mp4. När jag gör detta med Free TS Converter får jag inte över textfilen. Det finns kanske något bra program för att konvertera ts-filer till mp4 eller något annat format som TV:n klarar, och som också klarar textfierna.
    Har du Allshare DLNA på din tv? i så fall du slipper kopiera till usb du spelar upp direkt filmen via datorn så ser du direkt filmen på tv med texten.
    VU+SOLO 4K
    KÖR BÄSTA IPTV

Liknande ämnen

  1. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-10-09, 15:23
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-11-28, 11:49
  3. Problem att kopiera från VHS till DVD
    Av matte i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-10-14, 08:36
  4. Kopiera från original??
    Av Jouko i forum Viasat
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-02-18, 11:27
  5. Kopiera ua från guldkort
    Av Anti i forum Boxer
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2003-08-21, 22:45

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss