Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Dreambox 800 hd se motor installation HJÄLP!

  1. #1

    Dreambox 800 hd se motor installation HJÄLP!

    Hej!
    Jag har köpt en dreambox 800 hd . har kört den gamla goda 500 dm s via parabol och stab motor. har funkat skit bra o fungerar bra. men nu tänkte jag uppgradera mig lite
    i 500 så hade jag fixat olika satelliter via motorn funkar skit bra typ 0.8W 4.8E ,13E 16E , 19E o så o 3.1 E. alla satelliter var klara. så jag o en vän tänkte bara byta över till nya 800dm hd men vi kan ej få det att funka med motor den hittar typ inget o motorn går fram o tillbaka o så????? har lagt in mina latitude o longetud men inget, vet ej vad man skall ha för inställningar skit svår inte så simpel som gamla 500dm. är det någon som har samma problem o vet hur man skall lösa detta? el vad man skall göra inställningar osv??. måste man ha ny refferenspunkt om ja vilken är det? är det 0 el 13 E hotbird??

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Men snälla, lite mer info. Ex. vilken image ? Vilken motor ? m.m.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    motor är stab rotor sat HH 100 serial nr 50402004 . Image. Openpli4.
    Pratade med en vän o han sa typ om det stämmer att man måste lägga in varje satellit typ lnb 1 sen lnb 2 för nästa osv! Om detta stämmer att den är lite svår för jus motor inställning . Men det måste finnas någon manual el nåt sånt hur man går till väga?
    Senast redigerad av greecoo den 2015-01-12 klockan 18:34.

  4. #4
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Titta här jag har förklarat hur du gör
    https://www.youtube.com/watch?v=qB_G...ature=youtu.be
    VU+SOLO 4K
    KÖR BÄSTA IPTV

  5. #5
    Jag provade det sista men fick ej fram någon signal? Bara på ber var styrkan full o satelliten var på 13 för jag växlade mellan 2 boxar o den hade inte rört sig ? Är det någon annan lite inställning jag missar något med lnb? Så ville inte motor vrida sig när jag gjort alla steg ?

  6. #6
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Har du försökt med grön och gul knapp?
    annars funkar inte med höger och vänster pilen !!!
    VU+SOLO 4K
    KÖR BÄSTA IPTV

  7. #7
    Hej Ibrahim tack för dina svar.. skall försöka nu igen men behöver bara lite svar på några frågor som jag vet ej spelar roll el inte..

    NR:1 Måste första satelliten vara hotbird 13e typ som referenspunkt el kan jag ta typ siruis el viasat 4.8 spelar det någon roll??
    NR:2 Måste man lägga in sin longitud latitud i inställningar innan man gör detta spelar det någon roll också kanske?
    NR:3 Jag har openpli 4 som image o på din video kör du openpli 2 va?, men på videon säger du om att man måste starta om, om man inte har openpli2 måste jag också göra det efter jag är klar med inställningarna?

  8. #8
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    1 016
    Tackad
    77 gånger
    Citat Ursprungligen postat av greecoo Visa inlägg
    Hej Ibrahim tack för dina svar.. skall försöka nu igen men behöver bara lite svar på några frågor som jag vet ej spelar roll el inte..

    NR:1 Måste första satelliten vara hotbird 13e typ som referenspunkt el kan jag ta typ siruis el viasat 4.8 spelar det någon roll??
    NR:2 Måste man lägga in sin longitud latitud i inställningar innan man gör detta spelar det någon roll också kanske?
    NR:3 Jag har openpli 4 som image o på din video kör du openpli 2 va?, men på videon säger du om att man måste starta om, om man inte har openpli2 måste jag också göra det efter jag är klar med inställningarna?
    1. Är inte helt säker på om varför Hotbird 13E måste vara referens punkten men jag har för mig den är det bara för att den ligger rakt söderut.
    2. Nej du behöver inte knappa in longitud och latitud det behövs bara om du kör USALS.
    3. Jag kör med OpenPLi 4.0 och har kört även med OpenPLi 2.1 och alldrig behövt starta om efteråt.
    Senast redigerad av joakim95 den 2015-01-15 klockan 09:24.
    Apple TV 4K, Humax BXR-HD+ 2 SE, Sagemcom RT-90

  9. #9
    tack så mycket joakim skall testa detta hoppas det funkar. det är bara o skriva noll på longitud och latitud ?

  10. #10
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    1 016
    Tackad
    77 gånger
    Citat Ursprungligen postat av greecoo Visa inlägg
    tack så mycket joakim skall testa detta hoppas det funkar. det är bara o skriva noll på longitud och latitud ?
    Nej du behöver inte ändra något, utan gör efter videon så blir allt bra.
    Apple TV 4K, Humax BXR-HD+ 2 SE, Sagemcom RT-90

Liknande ämnen

  1. Hjälp med installation
    Av vhek i forum Dreambox
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2011-04-14, 00:42
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-17, 19:37
  3. motor hjälp igen!
    Av reecord i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-05-23, 17:19

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss