Hej
Jag har en dm8000
När man installerar paket manuellt med opkg, ska det då vara mips32el.ipk eller mipsel.ipk paket och vad är skillnaden?
Det verkar som om jag bara kan använda mipsel paket? Har detta med processorarkitektur att göra heller har det någon betydelse vad man kör med för image med?
Det finns ju sh4.ipk men dessa har jag förstått är till andra boxar med annan processortyp?

Finns det enigma2 baserade images till en dm500 (gammal) eller det är bara enigma som kan köras där? Detsamma, finns det enigma(1) baserade images till dm800/dm8000?

Hoppas någon kan förklara detta.

Vilken image är lämpligast att köra på en dm8000? Jag installerar gärna extrapaket jag vill ha (tex oscam) manuellt via consolen så en massa bluepanels och extrapaneler för programinstallation är inte nödvändigt. Jag är även ute efter att få igång airplayer_0.4.3 så att jag kan streama bilden från appleenheter till den (fungerar nu). Och vill även gärna kunna streama bilden från dm8000 till paddor mm på ett enkelt (wife compatible) sätt vilket jag inte tycker webgränssnittet är. Och textning samt epg hade varit trevligt om det fungerar utan en massa extrakonfigurering.
Jag har även en dm800 clon, sim 2.01 vilken image kan vara lämplig på denna? Jag kör gärna samma om det går eftersom jag vill ha samma funktioner på den boxen.