Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Amiko Mini Combo

  1. #1

    Amiko Mini Combo

    amiko.jpg

    nu har jag fått Amiko mini combo och den fungerar bra. det är ingen dreambox och det går inte att ha enigma2 i den. det här är en vanlig box med lite extra än t.ex. CD-s egna boxar. jag ska ha den bakom TV-n så den ska inte ens synas utan bara fungera som en satellit receiver. utrymmet bakom tv-n är så liten att jag inte kan ha db-n där. dessutom blir det varmt och då är jag rädd att db-n kommer att ge sig snabbt. med den Amigo följer även en IR öga så det är extra plus. vill man ha massa inställningar och appar och annat lul lul är inte det här boxen för dig.
    har bara testat lite olika inställningar. bilden på Tv-n är kanon fin. zappa går faktiskt fortare än i db-n. så känns det tycker jag.

    cs fungerar fint med emu som finns med i filen som jag la i. det tog dock lite tid att fatta hur man gör. enkel sak som att man ska dra igång cs glömde jag . har inte vågat stoppa i mitt CD kort i den än men ska prova det också. filen jag la i heter AMIKO_MiniHD_Combo_1.4.03_emu. där finns både mgcam och cccam. det finns även fil med mcas men jag har valt emu. har inte testat mcas alls.

    är man van med DB-n blir man irriterad på kanallistan. det finns program att fixa kanallista i men för mig fungerade det inte. det gick inte att spara den på datorn så jag gav upp och körde som man gjorde en gång i tiden, valde vilka kanaler ska vara med som favoriter direkt i boxen. tog en stund att lägga allt som man vill. men nu fungerar det fint. man kan sedan exportera kanallista och spara ifall man lägger in ny mjukvara.

    subtitle fungerar utan problem. det är också sanning med modifikation. visst fungerar dom men jag lyckas inte få det fungera auto. det står att svenska är vald men den startar inte förrann jag tryckt på fjärren subtitle knappen då hoppar det i gång direkt. vet inte vad det kan vara men hoppas en lösning snart. för mig fungerar det ändå okey.

    en sak som irriterar är stäng av knappen på fjärren. alltså den stänger av boxen helt. inte någon stendby läge utan när du ska strata den måste man vänta att den drar igång från början. vet inte om inte jag fattat hur man ska stänga av den eller om det är någon inställning. jag har iaf slutat stänga av den för det tar säkert 30-40 sec för den att starta. ska klocka den för att se exakt.

    nu väntar jag på Amiko A3 för den ska visst vara i helt grym.
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger

Liknande ämnen

  1. Amiko A3
    Av Rags32 i forum Övriga mottagare
    Svar: 54
    Senaste inlägg: 2015-05-04, 16:30
  2. img till Miraclebox 9 HD Combo?
    Av Hary_ i forum Fortis/Miraclebox/Octagon/Wavefield
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-09-04, 09:47
  3. 5.1 sound from combo box
    Av bodge i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-16, 23:13
  4. combo box c digital
    Av chains i forum Canal Digital
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-09-16, 20:06

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss