Sidan 25 av 42 FörstaFörsta ... 15232425262735 ... SistaSista
Resultat 241 till 250 av 415

Ämne: Cmore kör mer pairing nu.

  1. #241
    Donator kermiths avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    377
    Tackad
    6 gånger
    Jo oftast så sänds de på Live också, men det var just senast som Frölunda sändes i bara Hockey och min bild frös var 30 sekund och sedan var det bra i två minuter och så började en lätt vind och samma frys och pixelering osv. Nu var ju matchen inget vidare så förlusten av det hela var minimal för min del.

    Är det absolut vindstilla så fungerar HD alldeles utmärkt med både på CD och Viasat. Men det är tallar som skymmer och tallar som alla vet är rätt smala trädskitar och börjar gunga bara man lägger en brak.

    SD är inte så känsligt för dåligt väder och då väljer jag i princip alltid de kanalerna.

    Men Men På sommaren är det oftast ok att se HD då det är fint väder och vindstilla, men då spelas varken SHL, PL eller Champions League, tyvärr.

    Jag skall luska ut om man kan på något sätt sätta nån 3G förstärkare så att jag kan streama från min Tivo hemma i stan. Bara nu Comhem får tummen ur och fixar streaming från en dator igen.
    Den senaste uppdateringen Comhem gjorde var ju en katastrof och det slutade att fungera streama via datorn. Men det där är ju rätt så känt nu och jag är på dem varje vecka om detta men de flosklar bara med att säga att det är på gång.

    Jag är egentligen en "couch potato" och vill helst att min parabol skall funka utan att behöva koppla in datorn för att streama. Vill bara se min sport.

    Sent from my ZopoC2 using Tapatalk
    Vu+ Solo SE Version 2

  2. #242
    Donator kermiths avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    377
    Tackad
    6 gånger
    Citat Ursprungligen postat av nyburgare Visa inlägg
    Finns det någon som har IPTV, och är nöjd ???
    Vilken är då leverantören ???
    (jag förutsätter då att svenska 1-12 + ngn till ska va med i utbudet.)
    Jag har haft BBB's IPTV för säkert 6-7 år sedan och jag var nöjd, men då hade de så få kanaler och huset installerade Comhem. Jag vet inte hur bra de är nu eller hur många kanaler de har men kolla deras hemsida.

    Sent from my ZopoC2 using Tapatalk
    Vu+ Solo SE Version 2

  3. #243
    Donator kermiths avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    377
    Tackad
    6 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Leatherface Visa inlägg
    När det gäller bredband hållet jag med om att det behöver byggas ut i landsbygd och att pairing är onödigt trams. Marksända nätet lämnar ju över 700mhz bandet och sänder enbart i MPEG4 från 2017 bortsett från SVT så då blir kanske de mobila nätet bättre i landsbygd.
    Ja pairing är bara trams, så fort kineserna börjar märka av tappad försäljning av sina klonade boxar kommer de säkert att knäcka den skiten. Redan nu säljer de IPTV streaming för växelpengar.

    Sent from my ZopoC2 using Tapatalk
    Vu+ Solo SE Version 2

  4. #244
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    1 022
    Tackad
    77 gånger
    Så där nu blir även C More Live 2-4 pairade.

    https://www.canaldigital.se/kundserv...-en-aldre-box/
    Senast redigerad av joakim95 den 2015-11-10 klockan 19:06.
    Carpe Diem

  5. #245
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    77
    Tackad
    1 gånger
    Spännande! Undrar vad som händer nu. Finns det några förhoppningar om att lösa sharing från pairade kanaler?


    Sent from my iPad using Tapatalk

  6. #246
    Donator
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    430
    Tackad
    13 gånger
    Det sägs att det ska gå att få det att funka med sid-linking, men har inte sett någon som lyckats än och vet inte vilka kanaler man ska länka från.
    Om någon vet vilka kanaler man ska länka mellan, så får ni gärna skicka ett PM.

  7. #247
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2007
    Inlägg
    536
    Tackad
    55 gånger
    jag kör oscam nu med cd kortet i servern. kan jag skaffa clone+ och sätta kortet i clone+ och köra en vitbox (den är pairad med kortet) på ett slav kort för att se hockeyn och kör ett slav kort i oscam så alla opairade kanaler funkar som vanligt?

  8. #248
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Om jag inte minns fel från annan tråd så ska kortdelning fungera på flera boxar, med typ clone+ så länge kortet är kopplat till flera boxar hos CD, har för mig man kunde koppla tre stycken boxar till samma kort eller något sådant. Men man får nog ringa CD och fråga. Inte säker på att det var sant, har själv inte ringt och frågat. Men rent tekniskt sett borde man kunna koppla ett kort till många boxar men vilka begränsningar som finns osv avgörs ju av tekniken, det vet jag inget om tyvärr.

    Sedan är ju frågan om man kommer att "paira" flera kanaler. Än så läge ser det väl bara ut som att man pairar eftertraktade kanaler, typ film, sport osv men bryr sig inte så mycket om dom vanliga kanaler, antagligen för att dessa finns hos flera andra leverantörer men vem vet, allt kanske blir pairat till slut ?

    Och hittar någon ett sätt att komma runt detta kommer bara nya standarder utvecklas och nya boxar utvecklas. Allt för att stoppa kortdelning där folk tjänar pengar på det, alltså kortdelning på internet !

  9. #249
    Donator kermiths avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    377
    Tackad
    6 gånger
    Jaha, så nu kommer jag inte se dessa kanaler på landet längre. Beslutet jag tar och säger upp nu mitt CD abonnemang och skaffar mig på något sätt ett snabbare internet där så jag kan streama från min Tivo hemifrån. Har ett fri surf abonnemang så problemet är bara att snabba upp hastigheten där, har nu 2-3 mbit pga träd och läget, men har sett att det finns förstärkarantenner.

    DennisOlof, itpv finns redan på skumsiter att få tillgång till...

    Sent from my ZopoC2 using Tapatalk
    Vu+ Solo SE Version 2

  10. #250
    Donator
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    430
    Tackad
    13 gånger
    På tal om cardsplitter, smartwi eller clone+ eller något annat, vart kan man köpa sådana nu när det är förbjudet i Sverige?

Liknande ämnen

  1. nya kanaler i cmore
    Av Castro i forum Com Hem
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2015-01-22, 16:49
  2. cmore
    Av shalle i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-04-06, 15:39
  3. [LÖST] cmore live kanalerna
    Av magnar81 i forum Com Hem
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-09-24, 20:51
  4. Cmore play
    Av nicolito i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-03-14, 21:56

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss