Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: DVB-C Tuning misslyckades

  1. #1

    DVB-C Tuning misslyckades

    Har bytt lägenhet och får "Tuning misslyckades"

    Kommer inte exakt ihåg hur det skall kopplas, men har prövat både TV och DATA uttaget på de tre hålen i väggen. Även testat en ny kabel och nya kontakter. Står 0 db när jag byter kanal och kan inte heller göra kanalsökning. Måste uttagen aktiveras eller dylikt?

    Någon som har något tips?

    Box: DM800HD SE
    Senast redigerad av tux0 den 2015-06-15 klockan 19:33.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2013
    Inlägg
    220
    Tackad
    16 gånger
    Du ska koppla till uttaget märkt "TV". Testa först med originalboxen så du vet att det fungerar. Uttaget skulle kunna vara avstängt, kontakta då bara operatören.

    Vad menar du med att du inte _kan_ göra kanalsökning?

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av macuser Visa inlägg
    Du ska koppla till uttaget märkt "TV". Testa först med originalboxen så du vet att det fungerar. Uttaget skulle kunna vara avstängt, kontakta då bara operatören.

    Vad menar du med att du inte _kan_ göra kanalsökning?
    Okej tack, då vet jag iallfall att jag inte skall koppla till data uttaget. Jag kan söka men utan resultat. Väljer då "kabelscanning" med QAM 64, 262 MHz, 6875 KS/s och korrekt nätverksid. Enda jag får vid sökning är "Sökning misslyckades"

    Testade även med ny kabel & direkt i tv apparaten utan resultat. Har dock sett att det blivit små små gnistor vid uttaget vilket borde betyda att det finns någon sorts aktivitet i det, men om det räcker vet jag inte?

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2013
    Inlägg
    220
    Tackad
    16 gånger
    Kör du comhem? Frekvensen är 362, inte 262. Prova annars söka med: 290 MHz, 256-QAM, Inversion on, 6875, FEC auto.

    Har din TV dvb-c då? Har ni några analoga baskanaler?

    Antar att du inte har kvar någon originalbox då eftersom du ignorerar frågan. Och om ditt uttag är avstängt så kopplar som sagt din operatör in det, du behöver inte filosofera över gnistors betydelse.

  5. #5
    Färsking
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    16
    Tackad
    1 gånger
    Kör du bredbandsbolaget (före detta Tele2Vision) så fungerar detta:

    Installation --> Kanalsökning --> Manuell sökning

    Typ av sökning: Singel transponder
    Frekvens: 306
    Inversion: Auto
    Symbolhastighet: 06875
    Modulering: 64-QAM
    FEC: Auto
    Sök nätverk: Ja
    Rensa föra sökning: Ja
    Bara fria kanaler: Nej

    Att det slår gnistor beror på att det är en annan jordpotensial i uttaget gentemot själva boxen. Det gör inget i sig, men vill man slippa det, kan man skaffa en galvansik avskiljare. http://www.kjell.com/sortiment/ljud-...kiljare-p30411. Jag kör själv med en sådan.
    Får du ändå inte in något varken direkt via TVn eller eller boxen digitalt så prova söka analogt och koppla in till TVn direkt från uttaget. Brukar oftast finnas de vanliga SVT kanalerna analogt. Får du inte in dem heller så är nog något fel med signalen till uttaget.

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Tuning misslyckades (Solo2)
    Av LFN i forum Vu+
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2015-02-02, 20:47
  2. Tuning misslyckades på Astras utbud
    Av hedztrem i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2014-12-30, 22:05
  3. Tuning misslyckades!!!!
    Av SNAKE99 i forum Dreambox
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2014-01-12, 16:26
  4. Tuning misslyckades.
    Av eagle.hotak i forum Dreambox
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2013-08-27, 13:35
  5. DM 800 HD-kanalerna Tuning Misslyckades!?
    Av imported_Harry_ i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-05-08, 20:01

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss