Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: OpenVPN

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2009
    Inlägg
    154
    Tackad
    1 gånger

    OpenVPN

    Hur startar man OpenVPN i OpenPLi på min vu+solo2?

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Antar att du menar som klient? Isf ska du editera config filerna som ligger i /etc/openvpn sen ska man kunna starta det via gui't.
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2009
    Inlägg
    154
    Tackad
    1 gånger
    Jag har lagt in allt i openvpn och sedan startat om boxen, men det funkar inte i denna boxen. Jag har också en dreambox där detta fungerar med OpenPLi. Finns det nåt mer man kan göra? Jag kan också säga att jag har försökt med VTi-image, men där startar inte OpenVPN via plugin i den här boxen. I en annan vu+box går det bra. Hur skall man få den här boxen att bli som andra?

  4. #4
    opkg update
    opkg list | grep vpn
    opkg install openvpn
    update-rc.d openvpn defaults

    Har förmej jag gjorde så, har en solo och en solo2. Gör jag en omstart på boxen så startar openvpn automatiskt. Har sett i servern att standard ip står först, sen efter någon minut så startar VPN. Sen om jag sätter boxen i standby och startar den igen så startar aldrig openvpn, ingen aning om varför det blir så.

  5. #5
    Openpli 4 kör jag

Liknande ämnen

  1. OpenVPN på en Octagon SF1008G SE+ HD
    Av hfy i forum Fortis/Miraclebox/Octagon/Wavefield
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-10-28, 09:07
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-03-08, 05:46
  3. Openvpn och uppstart
    Av Omikr0n i forum Vu+
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-01-09, 13:02
  4. Gemini + openvpn?
    Av balboah i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-05-16, 20:46

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss