Hur ser ni på framtiden för dm800se och liknande mottagare? Vad händer när CD går över till CI+ / pairing och hur omfattande kommer det att bli? Ska jag vara riktigt ärlig så skiter jag egentligen i både sport och filmkanaler och jag skulle nog klara mig utan tramskanalererna också. Det som svider är att man har byggt upp hela sitt tittande genom dessa boxar och använder dom till allt från nyhetssändningar, Disneykanaler, mkv-filmer och hela videokamerans arkiv mm...

Vad är mest trolig utgång för parabolanslutna dreamboxar fortsättningsvis? Hur mycket kommer gå i graven när CI+ kommer igång på allvar? Det vore ju av intresse att kunna avnjuta åtminstone SVT1HD/SVT2HD och TV4HD. Resten kan jag nog vara utan... Finns sk. Depositonskort kvar hos leverantörerna och vad erbjuds då? Kommer dessa också vara CI+ krypterade? Vet att det fanns en softcam för att se SVT fritt från Sirius förr? Funkar det fortfarande?
Hur ser det ut i marknätet om man skulle pytsa i DVB-T2 tuners istället? Är det fortfarande fritt fram att se SVT och TV4 och TV6 mfl? HD?

Eller återstår endast tre dyra dörrstoppar?