Sidan 6 av 14 FörstaFörsta ... 45678 ... SistaSista
Resultat 51 till 60 av 135

Ämne: Risk för att SBS Discovery's alla kanaler försvinner från CD och BBB på Söndag.

  1. #51
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Precis som andra här säger.

    Om det nu är så att dom vill ha något i stil med 1-3 kr höjning per kanal, beroende på vilka kanaler det är. Om vi säger att höjningen mot slutkund blir 20-30kr totalt för dessa kanaler. Så kommer ju det faktiska slutpriset mot kund bli högre, för man måste ju räkna med annat, administration osv. Så jag anser att Telias exempel förmodligen är vägledande. Så jag skulle tro att höjningen till slut blir kanske 60-80kr om man räknar in alla kostnader som kan tänkas finnas.

    Vad jag minns av kanalerna och priserna per kanal när jag var insatt i det, var just att när det skedde en höjning så var det oftast något i stil med 50öre till 2kr eller så... inte så mycket men det är ju per kanal per kund, så det blir ju en del och priserna för kanalerna justeras i takt med andra kostnadsökningar, inflation osv.

    Alternativt får CD kanske öka antal kanalpaket dom har, t.ex. kan man ju flytta över alla barnkanalerna till ett extra paket och hålla på så, för att folk ska kunna få större valfrihet och välja lite mer vad dom vill, då blir ju priserna lägre om du inte behöver betala för sådant du inte tittar på. Ungefär samma som med film- och sportkanalerna. Jag vad tidigare intresserad av filmkanalerna men då kunde man inte skaffa dessa separat utan du fick sportkanalerna också, var för dyrt tyckte jag i jämförelse med hur mycket jag tittar på sportkanalerna. Kanske är mer lönsamt i långa loppet för CD att lägga mer krut på detta så folk kan välja i ett större utbud, även om det kan kosta lite mer för administration osv.
    Senast redigerad av DennisOlof den 2016-02-02 klockan 12:35.

  2. #52
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Vet någon vart den tekniska begränsningen ligger på antal kanalpaket som dom kan ha?
    Givetvis har dom ändå datorstöd för att hantera paketen, så 3 eller 30 paket skall inte ha någon betydelse..

    Inser att man inte själv kan välja exakt de kanaler man vill ha, men Boxer har ju t.ex. "välj 8 favoriter".
    Uppenbarligen har Viaccess stöd för ett flertal olika kombinationer..
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  3. #53
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2005
    Inlägg
    338
    Tackad
    24 gånger
    Idag har CD släppt pairingen på CmoreSport kanalerna

  4. #54
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    rolrn, jag vet faktiskt inte hur många paket man kan ha på ett kort, antagligen så är det fler än vad som gick tidigare, för samma sak gäller sim-kort, tidigare kort hade ganska lite utrymme för kontakter, och annat men dom moderna sim-korten har betydligt mer plats (utrymme) på själva kortet. Så troligtvis borde även dagens smartcards som används för t.ex. CD, Viasat osv också ha med kapacitet. Men exakt hur många paket man kan ha vet jag inte. Dock går det garanterat inte att prenumerera på individuella kanaler, så kommer det nog aldrig bli, även om det var teknisk möjligt (vilket jag tvivlar på att det är).

    Känns ju inte som att CD gör sig någon brådska med att fixa tillbaka kanalerna. Undra om dom kommer förlora något på det. Tycker dom kunde bjussat på sportkanalerna OCH filmkanalerna under konflikten. Inte alla som tittar på sport så mycket. Gratis hyrfilmer är ointressant anser jag.

  5. #55
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Tänk hur mycket reklamintäckter som försvinner under detta. Enligt vad man läser så är det runt 800.000 hushåll som drabbas. Det är rätt mycket reklampengar som SBS går miste om...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  6. #56
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Har nu löst hushållets akuta problem, genom att låna ett boxer-tvillingkort från grannen som jag satt i kortservern på en extra kortläsare.
    Eftersom jag ändå har DVB-T kort i min HTPC (för TV6 och andra lokala FTA), så var det bara att dra igång Acamd för den tunern också

    ..fast att se Gold Rush på sunkig SD var ingen höjdare. Vill ha tillbaka HD-kanalerna!!
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  7. #57
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    Citat Ursprungligen postat av deas Visa inlägg
    Tänk hur mycket reklamintäckter som försvinner under detta. Enligt vad man läser så är det runt 800.000 hushåll som drabbas. Det är rätt mycket reklampengar som SBS går miste om...
    Ännu fler då det är hälften av Norges hushåll med.
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  8. #58
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Märkligt att förhandlingarna ska pågå så länge, dom har ju vetat om att kontraktstiden går ut och så släcks kanalerna, brukar man inte sätta lite fart då så man blir klar med förhandlingarna och fixar nytt kontrakt.

    Och visst måste dom ha förhandlat innan släckningen också, varför hände det inget. Trodde dom att kanalerna inte skulle släckas, ganska naivt att tro det, när Telia var dom första som drabbades av detta.

  9. #59
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av rolrn Visa inlägg
    Har nu löst hushållets akuta problem, genom att låna ett boxer-tvillingkort från grannen som jag satt i kortservern på en extra kortläsare.
    Eftersom jag ändå har DVB-T kort i min HTPC (för TV6 och andra lokala FTA), så var det bara att dra igång Acamd för den tunern också

    ..fast att se Gold Rush på sunkig SD var ingen höjdare. Vill ha tillbaka HD-kanalerna!!
    Håller med! Goldrush är det jag saknat hittills.
    Har inte sett avsnittet alls varken i SD eller HD. Få se om jag kan leta fram det på nätet...
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  10. #60
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    187
    Tackad
    7 gånger
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    Märkligt att förhandlingarna ska pågå så länge, dom har ju vetat om att kontraktstiden går ut och så släcks kanalerna, brukar man inte sätta lite fart då så man blir klar med förhandlingarna och fixar nytt kontrakt.

    Och visst måste dom ha förhandlat innan släckningen också, varför hände det inget. Trodde dom att kanalerna inte skulle släckas, ganska naivt att tro det, när Telia var dom första som drabbades av detta.
    Om jag hotar med att släcka dina kanaler och ger dig ett pris för att inte göra det. Kommer du då med ett lägre bud så skulle jag inte känna någon direkt stress över att svara på det budet. För i slutändan har jag kanalerna och du vill ha dom, vilket innebär att du måste betala mig det jag vill för att få dom.
    Ungefär som att man inte svarar på skambuden man får när man lägger ut en bilannons på blocket.

Liknande ämnen

  1. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-07-06, 08:56
  2. Discovery kanaler canal digital kabel
    Av ruffrider i forum Canal Digital
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-03-24, 16:20
  3. Discovery mfl kanaler har slutat fungera
    Av dsundelin i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-06-08, 20:19
  4. Eurosport och Discovery Mix försvinner...
    Av mangez_79 i forum Com Hem
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2007-06-03, 20:58
  5. Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-06-28, 22:31

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss