Sidan 9 av 14 FörstaFörsta ... 7891011 ... SistaSista
Resultat 81 till 90 av 135

Ämne: Risk för att SBS Discovery's alla kanaler försvinner från CD och BBB på Söndag.

  1. #81
    Uppdaterat: Fredag 5/2 kl 10:05
    Nu kan du välja mellan C More Film och C More Sport som ersättning! Våra förhandlingar med Discovery fortsätter och som vi tidigare har sagt så gör vi allt för att kanalerna ska komma tillbaka så snart som möjligt. Vi har både hoppats och trott att konflikten skulle vara löst vid det här laget. Som extra plåster på såren, har vi nu klart att vi kan erbjuda C More Film-paketet för er som önskar dessa kanaler istället för C More Sport-kanalerna, under tiden som Discoverys kanaler saknas. C More Film-paketet är vår premiumprodukt (värde 99 kr/mån) med de senaste säsongerna av de hetaste serierna och bästa filmerna. Du som vill ha kvar C More Sport (värde 390 kr/mån) behöver inte göra något, men du som vill byta till C More Film gör det enkelt via Min Sida på webben.

  2. #82
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Fast 3mån uppsägning är ju inte något att grina över egentligen, det är ju ganska bra.

    Värre är det med bindningstiden när man tecknar nytt, 12mån eller 24mån, är ju lagom kul. Sådant har dom slutat med vad gäller t.ex. bredband och liknande, där har man oftast samma variant, tre månaders bindningstid när man tecknar nytt. Vet inte hur det är med comhem och liknande. Men jag har för mig att just när det gäller TV så är det långa bindningstider när man skaffar sig kanaler osv. Kan man få filmkanalerna numera, trevligt men jag orkar inte bry mig, har titta lite på sportkanalerna men känns inte som den ersättning är något att bry sig om egentligen. Jag vill veta var dom händer och varför det drar ut på tiden så mycket.

    Det är väl bara sitta vid ett bord och förhandla, kan ju inte ta mer än en eller två dagar så är det klart, precis som budgivning och liknande vid husköp, vad är konstigheterna liksom ?

    Det är ju till slut SBS som bestämmer villkoren eftersom dom äger alla dessa kanaler.

  3. #83
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Tre månaders bindningstid är inte skäligt på ett löpande ab. för en vanlig konsument. Jämför tele-operatörerna som fick backa på detta och numera har endast en månads uppsägningstid.

    Viasat och Canal Digital har suttit i en guldsits under många år när de haft närmast monopol på marknaden för TV-kanaler och kunnat diktera priser och villkor som de vill. Nu utsätts de mer och mer för konkurrens från bl.a. IP-TV och då minskar deras tidigare feta vinstmarginaler. Det gäller för dem att anpassa sig till marknaden eller gå under. Det är inte längre de som kan diktera villkoren i den nya världen men det vill de väl inte riktigt inse ännu.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  4. #84
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    184
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av mlon71 Visa inlägg
    14. AVTALSPERIOD

    Avtalet gäller under en inledande avtalsperiod om 12 eller 24 månader. Om inte Kunden eller CD säger upp Avtalet senast 30 dagar innan avtalsperiodens slut gäller Avtalet därefter tills vidare med en ömsesidig uppsägningstid om tre månader, dock att Avtalet tidigast upphör vid utgången av den kalendermånad som infaller vid eller efter uppsägningstidens slut. För Kund som ingått Avtal med CD efter den 1 mars 2015, förlängs Avtalet att gälla tillsvidare med en ömsesidig uppsägningstid om tre månader.

    Enligt Canal Digitals avtalsvilkor från hemsidan
    nu har jag precis pratat med canal Digital och då passade jag på att fråga om uppsägningstiden och han svarade att det är 3 månader om man vill säga upp hela abonnemanget och en månad om man vill säga upp ett paket som typ C More Film.... Så där har ni skillnaden mellan dom olika bindningstiderna...

  5. #85
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    atomized, VA ? en månad, du skojar inte antar jag.

    Har ju såklart dålig koll på detta, men jag minns hur det var tidigare, typ 1år bindning när man skaffade vanlig fast telefon osv. Så du säger att en månad är det som numera gäller, eller i alla fall kortare tid än 6mån är det nästan alltid på dom flesta typer av abonnemang och liknande ?

    Jo, visst är det så, Canal Analog, och Viaspratt har levt gott på en monopolmarknad, samma sak med Comhem. Det är ju tack vare fibernäten och dom öppna stadsnäten där man tagit bort monopolet på infrastruktur som gjort att man förhindrat detta. Även om det är kommuner eller andra bolag som äger flera nät, åtminstone är det inte ett totalt monopol som råder och kunderna vill idag ha flera leverantörer och tjänster att välja på. Eller i alla fall till viss del och inte som det var tidigare.

    maur, haha, vad elakt. Fast då stämde det som jag också sa, det är 3mån för att bli kvitt allt, så var det tidigare i alla fall. Så man kan säga upp paket också, intressant, då är det alltså smidigt att skaffa sig filmkanaler eller sportkanaler över t.ex. sommaren eller liknande och sedan säga upp det om man inte vill ha kvar kanalerna.

  6. #86
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    184
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    atomized, VA ? en månad, du skojar inte antar jag.

    Har ju såklart dålig koll på detta, men jag minns hur det var tidigare, typ 1år bindning när man skaffade vanlig fast telefon osv. Så du säger att en månad är det som numera gäller, eller i alla fall kortare tid än 6mån är det nästan alltid på dom flesta typer av abonnemang och liknande ?

    Jo, visst är det så, Canal Analog, och Viaspratt har levt gott på en monopolmarknad, samma sak med Comhem. Det är ju tack vare fibernäten och dom öppna stadsnäten där man tagit bort monopolet på infrastruktur som gjort att man förhindrat detta. Även om det är kommuner eller andra bolag som äger flera nät, åtminstone är det inte ett totalt monopol som råder och kunderna vill idag ha flera leverantörer och tjänster att välja på. Eller i alla fall till viss del och inte som det var tidigare.

    maur, haha, vad elakt. Fast då stämde det som jag också sa, det är 3mån för att bli kvitt allt, så var det tidigare i alla fall. Så man kan säga upp paket också, intressant, då är det alltså smidigt att skaffa sig filmkanaler eller sportkanaler över t.ex. sommaren eller liknande och sedan säga upp det om man inte vill ha kvar kanalerna.
    Ja det gjorde det ju och det var ju bra det för det stämmer ju att det var 3 månader oavsett förut fast nu är det bara 1 månad om man bara säger upp en del av
    abonnemanget och det var den ändringen jag trodde gällde även om man sa upp hela abonnemanget. Men att dom fortfarande har bindningstid på det är ju dåligt, eller har dom fattat hur dåliga dom är och måste därför binda sina kunder för annars stannar dom inte kvar?

  7. #87
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    maur, jo det är ganska uselt. Visst kan jag förstå om man blir ny kund, och dom har bindningstid på 6mån eller 12mån, beroende på vad man vill välja. Men det är ändå lite ruttet, borde inte vara så långa bindningstider. Uppsägningstider på 1mån eller 3mån tycker jag är ganska normalt oavsett tjänst man använder sig av. Bara för att bindningstider är korta innebär ju inte att kunder säger upp sina abonnemang. Det är ju snarare en fördel om det är kort, så händer det något, man måste flytta till lägenhet och inte kan använda parabol, som ett exempel så sitter man inte där och betalar för luft. Nu kan man ju överlåta abonnemang också men det är ju under förutsättning någon vill ta över det.

    Nej dom kunde bli mycket bättre på den fronten tycker jag. Precis som att utöka och ha flera paket och val, kan ju inte vara så svårt, ju fler kunder som är nöjda, ju fler kommer stanna kvar. Säger sig själv tycker jag. Alla kanaler har försvunnit från EPGn nu, förutom kanal5, kanal9 tror jag. I alla fall på min vita original box.

  8. #88
    Efter lite funderande hoppas jag att CD och Viasat inte viker en tum. Sen Discovery köpte upp SBS har de varit hagalna. Först var de på Boxer, sen Telia och nu CD och Viasat. Det kommer inte att ta slut där. När andra leverantörer väl ser att det fungerar för Discovery vad tror ni kommer att hända då? Och vad tror ni händer med prisbilden för oss alla? Viker operatörerna nu gräver de sin egen grop. Det är så pass enkelt.
    Det här är särskilt intressant som det är fråga om rätt så många reklamfinansierade kanaler. Utan tittare inga reklamintäkter och utan reklamintäkter inga kanaler.
    Att då gapa efter mycket är i mina ögon inte smart. Vad var det man sa? Bit inte den hand som föder dig? Det är en sak att förhandla om betal-TV-kanaler. Det köper jag. Att bråka om reklam-TV-kanaler är osmart. Stänger man ner kanalerna för uppemot 1 milj. kunder (inkl. de som får kanalerna via CD och Viasat) innebär det i princip att man förlorar nästan hälften av sina tittare. Det är en stor förlust i marknadsandelar och då får man antingen sänka priserna för reklamen eller räkna med att reklamintäkterna sjunker. Glöm inte heller att Discovery kör samma race i Danmark och Norge.
    Jag hoppas verkligen att operatörerna inte ger efter för den här typen av utpressning. I slutändan får vi betala. Då är det bättre att stoppa Discoverys kanaler och starta egna.

  9. #89
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Självklart ska man inte betala hutlösa priser, men det är ju därför man förhandlar om saken. Men det tror jag nog SBS förstår, dom kan inte begära orimligt mycket betalt, då kommer man tappa marknadsandelar till konkurrenter, eller så blir det så att leverantörerna startar egna kanaler och istället köpa in dom program man vill visa. Det förlorar ju SBS mer pengar på i långa loppet men eftersom vi inte får veta något vad dom bråkar om, ifall det är priser eller andra saker så kan vi bara spekulera.

  10. #90
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    Det har dom redan sagt att det inte är bara priser utan hur kanalerna ska paketeras med bla. Discovery networks vill ha fler kanaler i basutbud och mindre paket så att alla får en höjning oavsett om dom vill ha kanalerna eller inte.

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

Liknande ämnen

  1. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-07-06, 08:56
  2. Discovery kanaler canal digital kabel
    Av ruffrider i forum Canal Digital
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-03-24, 16:20
  3. Discovery mfl kanaler har slutat fungera
    Av dsundelin i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-06-08, 20:19
  4. Eurosport och Discovery Mix försvinner...
    Av mangez_79 i forum Com Hem
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2007-06-03, 20:58
  5. Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-06-28, 22:31

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss