Hej alla
Idag kör jag en egenbygd lösning med en linuxburk som kör TVheadend och oscam. I burken siter ett dvbsky-kort med två tuners. Lösningen fungerar hyfsat men den dras med några problem.

1. Alla kanaler fungerar inte. Vad jag försått så beror det på en ny kodningsstandard som inte är "knäckt" än.
2. Jag har en himla massa "tearing". Jag har provat med flera mottagare som kör KODI, både datorer, telefoner och hybrider men alla upplever samma problem.
3. HD-kanalerna avkodas som de skall men det hackar som att mottagaren inte mäktar med att leverera. Men jag har testat med rena speldatorer som inte borde ha problem med prestandan så jag börjar gissa att problemet ligger i servern
4. Kortet uppdateras inte som det skall. Detta gör att jag ibland tappar kanaler som inte kan okodas. Då måste jag sätta kortet i en "riktig" mottagare i någon timme.

Nu börjar jag tröttna på att skruva med det här. Helst vill jag inte byta ut boxer. Vi tittar så oerhört lite på TV så at investera i något annat system känns inte relevant. Jag skulle helst vilja ha en "riktig" box som klarar av att strömma ut kanalerna på nätverket likt TVHeadend så jag kan använda mina klienter. Men något mer "ihopbyggt" än mina lösa delar. Något som man helt enkelt pluggar in i väggen och ntverket och sedan är det klart.

Finns det någon sådan "box" på marknaden?