Har en Sony W905A med inbyggd digitalbox för Boxer som verkar buggig tillsammans med TV4 HD.

Scenario: Trycker på REC. Texten "Inspelning kan inte startas eftersom sändningen är kopieringsskyddad" dyker upp. Byter kanal, och byter tillbaka. Inspelning startar då när jag trycker på REC. Detta problem gäller endast TV4 HD i marksänt nät. SVT1 HD och SVT 2 HD fungerar.

Jag har märkt att när signalen försvinner, tex när jag rycker ut antennkabeln så triggas detta problem. Jag har också märkt att om en inspelning pågår på TV4 HD så stoppas inspelningen vid en kort störning eller om jag rycker antennkabeln, och så måste man byta kanal för att återställa. Allt som händer efter denna störning går förlorat. På SVT 1/2 HD kan signalen försvinna och inspelningen fortsätter ändå.

Skillnaden är ju att det krävs programkort (men inget abonnemang) för att se TV4 HD, så något i kommunikationen med programkortet verkar buggigt.

Att signalen ibland försvinner är nog något jag måste leva med, och är inget problem i sig. Det kan vara något på elnätet som triggar detta.

Har TV-antenn modell mindre ute på balkong med inbyggd antennförstärkare som får sin matning via injektor på antennsladden. Utan spänningsmatning får jag ca 10% signalstyrka / 50% signalkvalite, och med spänningsmatning ger antennen 100%/100%.

Någon som varit med om liknande? Funkar det så här på separata boxar och andra TV med inbyggd box med inspelningsfunktion också?