Citat Ursprungligen postat av Laoan Visa inlägg
Så kort som sitter i en cam går inte att dela? kanske därför jag har inte lyckas få ingång min delning i hemmet. Men problemet är att jag får ingen bild ifall plastkortet inte sitter i camen... hur har ni lyckats?

jag använder comhem kort plus cam från comhem.

hur ska jag få det att fungera utan cam dvs endast plastkortet så att jag kan få min oscam server att fungera? samt klienten i andra rummet ccaam 2.1.3 antar den man ska ha, har nyare också .

tspanel ser ut så här

Oscam,
oscam_cccam_2.1.3, jag använder den här? fråga inte varför!
oscam 2.2.0,
cccam 2.1.3

på min softcam via blåpanel

osCam Ymod v18-59 jag aktiverar den här också? fråga inte varför

jag installerade alla de här oscam för jag hörde att softcam funkar bäst på dm900 och inte cccam server. (inte för att jag vet hur man får en cccamserver att fungera heller för den biten..)

sen köpte jag en dm600 med cabel för det är där jag försöker dela inom hushållet och har installerat cccam 2.1.3 och har inte lyckats få bild.

så kanske jag ska börja med att få plastkortet att fungera utan cammodulen. kan nån hjälpa med det? för tidigare i tråden sa ni att man kan inte dela kort ifall kortet sitter i en cammodul!
openpli löste det mesta! med inbyggd oscam och plastkortet utan cam kan det inte gå fel.

oscam.server och lägg samma info i C: strängen på klienten ( dreambox som inte har kort)


Skickat från min iPhone med Tapatalk