Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Vad gör respektive MK?

  1. #1

    Vad gör respektive MK?

    Finns det nånstans där man kan se vad respektive MK gör? T.ex. 0B=PPV-sport, 0c=PPV-film o.s.v.
    Vilken nyckel styr AU? Hur ska den se ut för att det ska vara AU? Blir det automatiskt ett AU om man väljer det i morphex?

  2. #2
    EMM strömmen som skickas till kortet talar om vilken MK nyckel den behöver för att dekryptera opnycklen som ligger krypterad i EMMströmmen och EMM är adresserad till till ett specifikt kort genom att använda UA. Nej, det blir inte AU automatiskt utan du måste ha MKnycklar som är valida för det du vill se.

  3. #3
    Lättare förklaring..inte helt sann men lättare att förstå.MKnycklarna kodar av opnycklarna som kommer i en EMM ström. Varje kort har specifika mknycklar. Har du inte abb på tex canal+ så dekrypteras inte opnyckeln utav den mknyckeln som den var adresserad till.

    Just nu tror jag att comhem kör Ua/Mk01 och Sa/mk00...kan vara tvärt om.

  4. #4
    Ok.....lite klurigt kanske. Jag tog bort AU på mitt GK genom att slå in 1240 1100 1101...osv. via remote. Kan jag nu få tillbaka mitt AU eller är jag körd? Raden 01 (i 00 88 00) som motsvarar 1240 i remote är nu ef och resten nollor. Kommer AU att funka?

  5. #5
    Nej, Om du inte har den mknyckeln uppskriven kan du inte få tillbaka Au. Jag antar att dina nycklar är gjorde på ett abbonemang som inte du har va? Då är det kört för du kan inte bara remote in en "annans" nyckel eftersom de är bunda till Ua:t.

  6. #6
    Får man alltså mknyckeln för AU ur originalkortet (eller ett kort som har AU kvar) eller är det nåt man lägger till eller genererar när man plockar ur info ur originalkortet? Har jag fattat att AU mknyckeln är unik för varje originalkort och kopplat till UA och SA?

  7. #7
    Gäst
    Just nu tror jag att comhem kör Ua/Mk01 och Sa/mk00...kan vara tvärt om.
    Tvärtom. :wink:

    På provider 008800 är mk00 unik för kortet och hör ihop med UA. mk01 hör ihop med SA och är gemensam för 256 st kort. Den sk SA gruppen.

    /Spock

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av mickebra_88
    Får man alltså mknyckeln för AU ur originalkortet (eller ett kort som har AU kvar) eller är det nåt man lägger till eller genererar när man plockar ur info ur originalkortet? Har jag fattat att AU mknyckeln är unik för varje originalkort och kopplat till UA och SA?
    Ja. Mk nycklarna för AU är unika för varje kort och plockas ur när man gör ett eget pkort. Mk nyckeln hör ihop med UA (Unique Adress). Så det är tur att folk har abbonemang annrs skulle det inte bli mycket tvtittande. :lol: :lol:

  9. #9
    Ok, tack för svaren. En fråga till bara, hur kan man kolla att har ett AU kort? På MK01 står det EF och resten nollor i min provider.txt fil, vet man då att AU är borta eller ser man det på annat sätt? Måste man helt enkelt testa kortet och se om det funkar? Hur länge måsta man ha det i innan man märker om man har ett AU kort eller inte?

Liknande ämnen

  1. UA+MK5 respektive SA+00
    Av bredbandsbandit i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-03-23, 18:14

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss