Resultat 1 till 10 av 17

Ämne: Jag blir nog mindre aktiv här framöver

Trådad visning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #9
    Medlem
    Reg.datum
    May 2016
    Inlägg
    38
    Tackad
    4 gånger
    Hehehe, då har jag nog varit igång längst här. Skaffade min första parabol 1988. En gammal mottagare med skruvreglage där man fick ratta in kanalerna manuellt. Sen var det en parabol på taket på höghuset där de inte brydde sig om att ställa om när någon kanal hade bytt frekvens, så i stället för att titta på brus på en av kanalerna fick grannarna leva med mitt ständiga DX:ande. En del tyckte det var kul och andra kliade sig i huvudet. Efter det har det ju varit en lång resa, men håller fortfarande på. Men det är ju inte längre vad det var en gång. Det måste jag hålla med om.

    Vad gäller bild så måste jag säga att jag håller med om att bildkvaliteten är lite sämre på streamat, men märkligt nog är den ibland bättre på pirat-IPTV än på de lagliga lösningarna. Satt och kollade på amerikansk TV idag och kan inte klaga på kvaliteten. Minst lika bra som det jag får via satellit. De lagliga tjänsterna har jag tyvärr övergett. Har testat och ingen av tjänsterna höll måttet. De packar för mycket tyvärr. Just nu känns de lagliga streaminglösningarna lite som när digital-TV började på 90-talet då man packade allt på tok för mycket med sunkig kvalitet som följd. Med det sagda vill jag tillägga att jag inte förespråkar pirat-IPTV, utan väljer gärna lagliga om det är till ett rimligt pris, men när kvaliteten blir bättre på ful-TV får det bli det alternativet.
    Senast redigerad av lunarrunar den 2019-12-21 klockan 11:20. Anledning: Tja, vill inte bryta mot reglerna... hoppas jag.

Liknande ämnen

  1. 500T passiv/aktiv antenn
    Av kermith i forum Dreambox
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-11-04, 12:07
  2. Inspelning från annan än aktiv kanal
    Av beercan i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-12, 15:22
  3. mindre VH1
    Av BBfordson i forum Viasat
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-31, 10:32
  4. Nokia aktiv antenn till Thomson Box
    Av Bostream_Sudden i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-01-23, 09:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss