Citat Ursprungligen postat av piphalu Visa inlägg
Nytt datum innan Viasat slocknar på 4,8E är 31/12 2021.

Bytte precis från 4,8 E tlll 0,8 W på 2 Viasat Samsung boxar, knepet är att ha boxen pekande på 4,8 e och med vänsterpil knapp inne när man startar boxen (detta uppdaterar Bootstrap2) och vänta på uppgraderings bilden och sedan vänta på omboot och på så sätt uppgradera Bootstrap2´s programvara låta boxen boota upp och sedan stänga av boxen och koppla den till 0,8W och nu hålla inne högerpil knapp och vänta på uppgraderings bilden (detta uppgraderar boxens programvara) och sedan vänta på omboot och välja Sverige etc..
Det blev en lång mening tyvärr.
här hittade jag infon som ledde mig rätt https://digitalt.tv/guide-saadan-faa...l-1-grad-vest/

Mao än är det inte för sent , att göra det själv.

för att se att du får en nyare bootloader gå till information i menyerna och när du är där tryck grön gul blå knapp så får du en utökad information och långt ner ser du Bootloader 2 version aktuell samsung S7140 fick jag en ny bootloader med version 258.
Tänk vad omständigt man har gjortdet för att styra kunderna.
Visst förlorar du helt 4.8Ö med ny bootloader?

Lite roligt också att dem förlängt tiden.
Då har alltså dem avtal minst året ut med sattelitoperatören...
Jag har själv väntat på nedsläckningen om nåt roligt händer kanaler börjas av misstag visas okodat och om det eventuellt dyker upp nåt annat roligt på satteliten när Viasat slutar sina sändningar där....