Hej
detta är mest en fråga till dom som bor i Skåne.
igår gjordes ju en omläggning av marknätet här, efter detta ringde en kompis (med vanlig tv som jag kollat att den klarar både mpeg4 och T2 innan) att han inte fick in nånting trots kanalsökning.
jag gjorde därför en sökning både på min dm8000 med Sunray trippeltuner som klarar T2 och på en dm7020hd med T tuner, samt på en Samsung tv. Får inte in de svenska mark kanalerna på nånting, de danska funkar perfekt med bra signalkvalitet.
dm8000 hittar visserligen alla kanalerna i svenska marknätet men kvaliteten är usel enl mätaren och på SVT och TV4 pixlar o rutar sig bilden hela tiden.
är det nån annan som märkt om sändareffekten sänkts eller nått liknande efter omläggningen?
är det nått annat jag måste ändra, kanske i satellites.xml för Sunray-tunern eller nått annat jag missat?
tror inte det är min antenn som är dålig då alla danska muxar (som körs helt i T2 och mpeg4) går in med perfekt signal och även ard och zdf från Tyskland även om dessa pixlar emellanåt. Det är en rundstrålande antenn för att kunna ta både Sverige Danmark och Tyskland på samma antenn. Jag bor så långt söderut man kan komma…

jag kör egentligen allt via satellit (Allente) så det berör egentligen inte mig men man undrar ju lite vad som är fel.