Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: signal fel ??

  1. #1
    arpeandt
    Gäst

    signal fel ??

    När jag skulle kolla på alla vanliga kanaler idag, typ canal+ tv1000 m.m idag så står de att ett signal fel stör boxen, kolla så att den är ordentligt påslagen med mera, va är de för fel då? Är ju inte den där vanliga röda rutan man får när dom koder om? Någon som vet va problemet är ?
    Tack så jätte mycket på förhand // Cobra.

  2. #2
    Har du kollat com hems sajt om de har driftstörningar?
    Skriv gärna vilken box du har osså....

  3. #3

    **

    Oftast är det som tvniklas skrev här ovan,driftstörningar.Det kan även vara så att en kabel krånglar lite på din box.Titta så att alla sladdar sitter som de skall.Fortsätter problem kan du även testa med en omstart av boxen och ev. dra ut nätsladden en liten stund. c-c :idea:

  4. #4
    arpeandt
    Gäst
    Är en sagem box jag har och de står fortfarande lika dant idag när jag tog på tv:n. Hittade dock inte heller på comhems sida att de skulle vara några störningar här ute heller. I går på dagen funkade de och sen har de inte gått att se någon kanal alls .. Hört talas om de här problemet tidigare? Tack för hjälpen // Cobra.

  5. #5
    arpeandt
    Gäst

    Ett motagnings fel stod de..

    De stod att de var ett motagnings fel som stör signalen till boxen och att de var därför de inte funkade.. och Nu har jag provat rycket ur och satt i alla sladdar igen men den vill inte funka, jätte konstigt.. Någon aning om va de är som är fel ? Mvh Cobra.

  6. #6
    jag hade ett liknande problem för inte så längesedan...
    det kan ha hänt att det har kommit damm på själva chipet på kortet... så ta ut kortet och torka av den försiktigt... och testa sedan

  7. #7
    arpeandt
    Gäst

    Nu funkar de!

    Tack så jätte mycket för hjälpen. tog ut kortet och torkade av de och stängde av boxen och tog på den igen och sen så funkade de igen.
    Men tack så himmla mycket för all hjälp ändå. tackar tackar .

    // Cobra

Liknande ämnen

  1. Signal i Åre
    Av arrow i forum Viasat
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-06-15, 11:45
  2. Intet signal ?
    Av bluecas i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-10-03, 15:10
  3. dålig signal tv4
    Av lejonet65 i forum Boxer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-10-01, 08:44
  4. signal fel?
    Av paco.loco i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-06-28, 22:24
  5. PPV signal-fel??
    Av khamon i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-04-09, 12:21

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss