Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Pioneer CD box med Viaaccess Cam.

  1. #1

    Pioneer CD box med Viaaccess Cam.

    Min kompis har en Pioneer CD box med Viaaccess Cam. Jag får inte något Piratkort att fungera på hans box. Har försökt med Funcard (ingen bild alls) Geoo32 och 34 (ingen AU). Vad kan det vara för fel?
    Har hört att man måste ha Barracuda filerna för detta men de går väl inte att redigera väl? Åtminstone inte att lägga in några MK nycklar.
    Skicka gärna meddelande till mig. Både PM och till min e-post så svarar jag så fort jag kan.
    Är oftast upptagen dagtid!

  2. #2
    Jag har upplevt liknande problem tidigare när jag hade CD:s hyrbox (skräpbox). Det verkade då som att ca-modulen inte orkade uppdatera efter omkodningar, i grannens Via-box så hoppade kortet igång relativt snabbt. Testa Funcard med Slipstreamfiler så får du se om det går bättre...

  3. #3
    Redcam V4.81 el 4.83 ska funka i cd boxar. Har han någon annan version eller modul kan det skita sig. Lägg in serial och ppua.

  4. #4
    Han har haft ett Viasat abb så det bör ju fungera med något slags piratkort.
    Om han nu har kvar sitt gamla orginalkort så borde det väl gå att MOSCa? Men eftersom man inte kan ändra UA:t på ett Org.kort så finns det väl inte några nycklar som uppdaterar Ticket väl?
    Eller räcker det med att MK5 nyckeln som uppdaterar Ticket får PPUA?
    Skicka gärna meddelande till mig. Både PM och till min e-post så svarar jag så fort jag kan.
    Är oftast upptagen dagtid!

  5. #5
    Nej. Ticket uppdateras i issuern med ua:t. Ingen idé att mosca.

  6. #6
    Jag har en CD hyrbox med RedCam. Funcard med Slipstream fungerar bra, årminstånde som AU filer.

    //Stimo

  7. #7
    Tack för all hjälp!

    Får försöka att bränna om Funcardet. som han inte fick någon bild med.
    Skicka gärna meddelande till mig. Både PM och till min e-post så svarar jag så fort jag kan.
    Är oftast upptagen dagtid!

Liknande ämnen

  1. Viaaccess Redcam uppdatering
    Av eddah i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-30, 19:21
  2. Ingen åtkomst till viaaccess.
    Av Captain Acid i forum Boxer
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2004-03-07, 12:29
  3. Information om Viaaccess
    Av FlowDown i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-12-04, 20:38
  4. Viaaccess till hyrboxarna.
    Av B Nice i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-04-30, 11:00

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss