Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Dum fråga?

  1. #1
    Docus
    Gäst

    Dum fråga?

    Hej !
    Detta är kanske en dum fråga men ändå; Vi blev uppringda från Viasat som undrade om vi har abonnemang på Viasat. Min son 15 år svarade att vi har parabol men inget kort. Damen i luren sa då att hon ville veta vårt abonnemangsnummer?Då jag inte var hemma skulle hon återkomma, vilket hon inte har gjort ännu(3 dagar sedan)
    Min fråga är, kan Viasat se, eller mäta på något sätt att vi har ett kort (piratkort) i vår satelitmottagare. Jag tycker att det verkar omöjligt men jag måste ändå fråga ifall det finns ngt nytt som jag inte känner till som Viasat eller andra leverantörer kan kontrollera "nedåt" på.
    När det gäller "Ticket" kan dom se att vi laddar ner access då?

    Hälsn
    Docus

  2. #2
    Gäst
    Nej, det kan de inte. Men det klart att givet svaret de fick så insåg det att du kör med ett piratkort. Med abonnentnumret kan de släcka de nycklar som du har på det kortet. Avslöja inte det. Men det är inte olagligt att inneha ett piratkort. Du är inte den första som de försöker skrämma till att teckna ett abonnemang - sov lugnt!

    /Spock

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-19, 08:29
  2. Pc-frÅga?
    Av Carina i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2003-10-14, 17:44
  3. En Fråga...
    Av choowie i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-10-12, 14:27
  4. dum fråga
    Av vukan i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-10-10, 22:52
  5. tja en fråga
    Av xzenon i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-05-16, 06:14

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss