Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 26

Ämne: Programvara till M-II Brännare?

  1. #1

    Programvara till M-II Brännare?

    Hej Hackers!
    Köpte en M-II brännare från keycards och där stod det att man kunde hämta programvaran på tillverkarsidan, har provat ALLA, ingen fungerade. Jag läst lite på sidan om problemet med för dåligt med ström o.s.v. prövade ett annat program och då fick jag dioden att lysa grönt istället för rött så ström får han. (9V) Tar jag bort comsladden från brännaren övergår dioden ifrån rött till grönt. Fan det blev en hel bok av det här.
    Fråga: Vart hittar jag rätt program till den här lilla brännaren?

  2. #2
    Frågan är vad du har tänkt göra med den?

    Vad jag fattar så är det en Smartmouse/Phoenix brännare.

    Du kan INTE progga tex ett guldkort med den

  3. #3
    Hej T-bird!
    Jag har ett funcard. Problemet är att den inte reagerar på den prog. varan m2loader som jag tror att de på k-card menar att man ska använda. Har en infinity usb och ett org.kort comhem som jag ska försöka programera till funcardet.
    Jag menar att brännaren måste väl funka på dess funktioner som läsa o.s.v. en programvara för hårdvaran!

  4. #4
    Ursäckta, svarade inte ens på din fråga. Ja, det är en s-moues/phoenix brännare! ops:
    Ps Jag är en sann amatör på området. Ds

  5. #5
    Då antar jag att du tänkt läsa ditt orginalkort med din nya Phoenix läsare

    Kolla våra guide och programsidor för info om hur du gör och vad du behöver

    Bränn sen ditt funcard med Infinity proggern

  6. #6
    Ja, så långt är jag med, men jag saknar fortfarande programvaran för att få kontakt med brännaren! Jag tror jag förstår morphex och mkextract men jag har inte mycket glädje av det, så länge jag inte kan kommunicera med brännaren. Någon som vet vart det finns en programvara till M-II S-Mouse/Phoenix Brännaren.

  7. #7

    det finns program att hämta till brännaren här!


  8. #8
    Är det nån av dom här som du köpt?
    http://www.wbe.dk/default.asp?show=products

    Tror att det bara är switchar som styr hur den är inställd, sen ska det bara vara att koppla sladden och tuta och köra med tex mkextrakt.

    Fick du ingen manual/bruksanvisning med?

  9. #9
    Ja, det är den som heter smartmouse på WB Electronics sida och där står det att de inte har några program till den här, men det ska tydligen finnas ett gäng andra program som funkar. Undrar om det inte är något fel på brännaren, provade mkextaract och då blinkade dioden till jag provade också multiprog. 3.4-3.5 och den svarade att det inte finns någon programerare. Har provat både med 9V och 12V DC dioden lyser rött hela tiden när DC är inkopplad tar jag bort comsladden lyser dioden grönt. Synd att jag hittade det här forumet efter mitt val av Infinitybränn.
    Men jag ska ha igång den här, problem är ju till för att lösas. Det måste finnas fler som har den här bränn. Vad använder de för prog.
    PS Ni märker att det är en envis och jobbig typ som köpte fel grejor från början ni har att göra med. DS.

  10. #10
    Det finns fler som är envisa, så åter till frågan.

    Du måste ha ett par switchar på den som styr hur den är inställd, se till att den står på 6.00MHz

    Om det även finns nått som styr Smartmouse/Phoenix så se till att den står på Phoenix

    Koppla sladden (det ska vara en sk "nullmodem kabel")
    Sätt i ditt funcard (skall vara programerat med slipstreamfiler)
    Starta Slipstreamed114
    Välj rätt comport
    tryck på "EE Read"

    Rapportera sen vad som händer

Liknande ämnen

  1. programvara till en mII brännare
    Av 1000foting i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-08-03, 17:36
  2. Programvara till GPS-mottagare
    Av P-son i forum Övrigt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-06-23, 19:51
  3. Ny programvara till Nokia 9802S
    Av abloy i forum Övriga mottagare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-11-09, 21:30
  4. [LÖST] tom programvara till guldkort?
    Av perka i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-05-15, 16:16
  5. Ny programvara till Funcard.
    Av Johan i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-22, 20:42

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss