Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: hauppage dvb-c + progdvb + yankse

  1. #1

    hauppage dvb-c + progdvb + yankse

    Hej alla,
    har nyligen lyckats installera ett dvb-c kort och progdvb med yankse. Jag får upp alla kanaler helt ok MEN kan inte se på största delen av kanalerna. Har giltig softcam.key, men ser ut som någon/några nycklar saknas? Har även laddat hem sk. hex filer för att ta nycklarna därifrån men där är providern 00 8C 00 och inte 00 80 00 ? Nån som har en förklaring till detta? ev. lösning?

    Tack på förhand

  2. #2
    Funkar för mig med 008000, viaaccess och nycklar enligt kodforumet. Ibland får man byta PMT värdet i egenskaperna för kanalen. Det finns två listade men bara den ena funkar.
    Ronny

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2003
    Inlägg
    203
    Tackad
    2 gånger
    008800 är comhem

  4. #4
    Stämmer, vid närmare koll så kör jag med 008800. Borde kollat innan jag skrev...
    Ronny

  5. #5
    Ska vara 00 88 00, jag hade skrivit fel. Nu kan jag iaf titta på nästan alla kanaler, dock inte ppv och c+. Ska test med nycklarna som finns här. Tack för hjälpen, det löste sig med att ta den "andra" ecm streamen.

    Uppdatering:
    Har nu uppdaterat nycklarna = alla kanaler fungerar nu.

    Tack för hjälpen!!!

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2003
    Inlägg
    203
    Tackad
    2 gånger
    har nycklar för ppv, men mitt problem är skitdålig signal just på ppv-kanalerna. Genom sagemboxen, funkar det bra.
    just ppv som strular. (discovery kanalerna brukar vara sisådär - men oftast ok.)

  7. #7

    ComHem DVB-C kort

    Funkar ProgDVB och SoftCam efter ComHems byte av kort (system)?

  8. #8
    Kan jag aldrig tänka mig.
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2003
    Inlägg
    203
    Tackad
    2 gånger
    än så länge har inte jag några problem, så dom verkar inte bytt det gamla systemet än.

  10. #10
    Tjo,
    vad jag förstått så byter comhem till conax? Detta kan man fixa med ProgDVB och Yanksee (Du behöver nycklarna förstås).

Liknande ämnen

  1. GBPVR med NewCS och Yankse
    Av beowulf i forum Guider
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-29, 07:57
  2. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-03-31, 21:55
  3. Problem med Yankse och ProgDVB
    Av Pcpetter i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-11-17, 18:48
  4. Prog DVB !! yankse !!
    Av P-son i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-07-26, 15:12
  5. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-04-10, 11:05

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss