Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Humax 5100C med Redcam & FunCard med slipstream?

  1. #1

    Humax 5100C med Redcam & FunCard med slipstream?

    Efter att ha sökt och läst bland inläggen i forumet gällande Funcard/slipstream med Humax 5100C undrar jag om det är någon som har fått detta att fungera? Löser användandet av Funcard/slipstream i kombination med Redcam problemen med "röd ruta" eller funkar funcard med redcam överhuvud taget? Har själv testat detta med Sagem boxen och det funkar finfint!

  2. #2

    Hallå!

    Nån som kan nåt här eller låtsas ni bara? Nä, ärligt, en enkel fråga som denna måste väl någon kunna besvara!

  3. #3
    Har inte fått min humax att funka med red cam och Fun. Geo34 funkade inte heller men geo32 funkar bra! Via "red cam" är skit! gjord för att försvåra pirat kort. Jag lånade en "black cam" av en kompis och den funkade med Fun och GK utan ngr problem!
    //skräddaren

  4. #4
    Jag kör 5100c och funcard/slipstream på min viaaccess redcam (4.28 om jag minns rätt) och det funkar hur bra som helst... Men se till att inte ha LCD flaggan satt, behövs bara till sagem boxen.

  5. #5

    Tack!

    Tack för svar! Har själv fått det att fungera utmärkt nu med Fun/slipstream och humax/redcam!

  6. #6
    Hej en amatör till vill vara med!
    tab/ säger att man inte ska ha LCD med, har läst info. om slipstrem 114 och där står det om LCD vart i programet stänger man av den i Slipstream, MP 3.5 eller vilket?

  7. #7
    Gäst
    I SlipstreamED 1.14 heter klickboxen "Timelock Disable". Låt den klickboxen vara tom om du har RedCam.

    /Spock

  8. #8
    Jag kör 5100c och funcard/slipstream på min viaaccess redcam (4.28 om jag minns rätt) och det funkar hur bra som helst... Men se till att inte ha LCD flaggan satt, behövs bara till sagem boxen.


    Jag gjorde ett kort till sagem boxen det fungerade fast jag flagga av LCD
    Räcker det att flagga av LCD i config till slipstream eeprom , för att den ska fungera till en Humax med RedCam :?:
    Jag kan inte andvända SlipStreamED114.exe P.G.A ingen seriellport för att bocka ur "Timelock Disable".
    Att flagga av LCD har den samma funktion som "Timelock Disable". :?: :?

Liknande ämnen

  1. Humax redcam
    Av Ripleyonline i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-12-12, 11:04
  2. Humax 5100c och FunCard Slipstream
    Av dunga i forum Com Hem
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-10-10, 23:38
  3. Humax 5100C vill inte ta funcard
    Av DanneE i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-08-28, 20:30
  4. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-08-25, 14:25
  5. [LÖST] Programmering av funcard till Humax 5100C
    Av Jocke!! i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-07-18, 16:36

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss