Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 27

Ämne: X-sat med det nya kortet

  1. #1

    X-sat med det nya kortet

    Fick hem ett nytt comhem kort som jag satte in i min X-sat och den vill inte köra i gång nåt...

    Tar inte X-sat conax eller vad e det frågan om?
    Mmmmmmmm

  2. #2
    är det någon som kan besvara den här frågan ? ...

    Jag har nämligen en sådan box men inget original-kort (och känner inte heller nån som har ett) .... så det vore trevligt att veta om det går att köra Comhems nya kort på denna box eller ej ...

  3. #3
    Funkar inte i min xsat heller. Det är nog bara att kasta den och titta vidare på min Sagem hyrbox.

  4. #4
    Är det ingen som har ringt till leverantören och frågat vad fasiken dom håller på med?

  5. #5

    Xsat med nya kortet

    :?:
    Har samma problem, när jag går in och kollar på kortet står att kortet är Conax.
    Är det så att Xsat automatisk tolkar detta som ett Conax kort, eftersom denna box har både Conax och Viaacc.
    Eftersom grund kodningen är Viaacc (i denna ligger Conax). borde väl kortet stå som Viaacc. kort i boxen.
    Har någon en lösning på detta borde väl vara möjligt att lösa?

    Loopen

  6. #6
    Hmm .. om man har garanti på boxen i ett år ... och den inte fungerar till comhem nu ... kan man skicka tillbaka den då ? ...den marknadsfördes ju som en comhem box, och den fungerar ju uppenbarligen inte nu ...

  7. #7
    Jag har samma problem, det som behöver göras är att CA Modulen i boxen måste uppdateras, kolla med leverantören om det går att ordna, vet att Humax boxarna går att fixa.

  8. #8
    X-Sat-boxen har ingen CAM!

  9. #9
    VFRulez
    Gäst
    Om det nu är så att XSat-boxarna inte funkar med de nya korten(kan nån verifiera det säkert?), kan man då uppgradera den mjukvarumässigt eller köpa till nån accessmodul?

    Det är ju en bra box, vill ju att den ska funka... :cry:

    (Håller i övrigt med om att garantin BORDE ju gälla, har vi nån "lagkunnig" som kan ge oss råg i ryggen?)

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av VFRulez
    Om det nu är så att XSat-boxarna inte funkar med de nya korten(kan nån verifiera det säkert?), kan man då uppgradera den mjukvarumässigt eller köpa till nån accessmodul?

    Det är ju en bra box, vill ju att den ska funka... :cry:

    (Håller i övrigt med om att garantin BORDE ju gälla, har vi nån "lagkunnig" som kan ge oss råg i ryggen?)
    vilken garanti
    företaget som gjorde dom finns väl inte längre

Liknande ämnen

  1. Fel på kortet
    Av isso38 i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-08-09, 16:44
  2. Kortet!!!
    Av gojko i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-12-10, 16:57
  3. nya kortet
    Av masten i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-11-17, 00:43
  4. nya kortet
    Av bu73 i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-11-07, 18:06
  5. [LÖST] Nya kortet
    Av Hexanz i forum Com Hem
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-10-13, 17:15

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss