Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Alla samsung ägare eller andra duktiga, se hit

  1. #1
    aryan
    Gäst

    Alla samsung ägare eller andra duktiga, se hit

    Hej!

    Jag har lite problem med min parabol/dekoder, det har fungerat fram tills jag "råkade" ta bort alla kanaler, :-(

    Efter 1 timmes kämpande har jag kunnat lokalisera Sirius 2/3 (5 E), om jag inte har fel så sänds Viasat kanalerna via denna satellit,

    Efter att sökt fram kanalerna så får jag dessvärre inte fram Viasat kanaler, vad gör jag för fel?

    Jag har en Samsung 9500,
    Position setting
    Load TR 1/17
    Freauency 11766 Mhz
    Symbol Rate 27.500 MS/S
    FEC 3/4
    Polarity Horizontal

    LNB settings
    LNB lowe 9750
    LNB upper 10600

    Jag får tex följande kanaler
    Fashion TV
    Action
    Mangas
    etc..
    Sammanlagt 72 kanaler, men ej viasat kanalerna.

    Kan det vara någon inställning??

    Tack på förhand

    MVH
    /ANNA

  2. #2
    Vet igentligen inte vad jag ska säga pga. Jag har en maestro och ingen Samsung. Men försök gå in på något i stil med Huvudmeny,Systeminstälningar, instalation,Anteninstälningar.. Där kan iallafalll jag välja vilka paraboler jag ska annvända dvs Thor& sirus. Vet inte om mitt inlägg hjälper men lycka till iallafall...
    --> NOLLTOLERANS <--

  3. #3
    Hej på dig!

    Dom kanaler som du beskriver och har hittat ligger på HotBird alltså 13Ö och inte 5 öst.
    Du får ändra riktningen på woken och söka på nytt, du kan hitta frekvenserna här: http://www.lyngsat.com/sirius.shtml

    Lycka till!

    :lol:

  4. #4
    aryan
    Gäst
    Hej Masse 2004, det är sant det du säger,
    men det roliga är att jag får signal enbart då jag har Sirius i menyn,
    ingen signal från hotbird.
    Jag ska dra iväg till ClaesOhlsson och köpa en satellitsökare istället, men är de bra?

    /A

  5. #5
    Spelar inte så stor roll vad du har i menyn, tycker inte du behöver ha nån typ av satsökare. Tyvärr vet jag inte hur din mottagares meny ser ut, men den borde ha nån typ av manuell sökning. Se till att du fyller i frekvensen, tex. 11823 V. 27500 och vrid woken lite till öster tills du får signal. Du har ju halva inne så att säga, när du får Hotbird och Sirius har starkare signaler för oss så det borde inte vara större problem!

    Lycka till!
    :smile:

  6. #6
    du är inne på fel satellit gå till sirius ca 190 grader och 24 graders lutning

  7. #7
    som jag kan förstå så behöver du inte röra parabolen
    du kan ha tappat någon inställning i systemet som gör att du inte kan läsa via det finns alltid någon som kan hjälpa dig skall kolla runt lite

  8. #8
    Du är ju inne på fel satelit, vad har du för parabol? är det 2 huvuden på den eller en enkel, vrid parabolen lite åt höger om du står bakom den så närmar du dig sirius sateliten.

  9. #9
    Kanalerna du nämner finns även på Astra!

    Finns det inget alternativ som motsvarar Nokias "Ominstallation"?

    Har möt på linknande problem med en Nokia 9602s som inte ville autosöka efter Astra korrekt. Fixade det genom att låta den söka på en frekvens som jag visste fungerade.

  10. #10

    Switshen står fel

    Hej.
    om du har två huvuden så kolla om det är så att disec switshen inte står på fel huvud för det va mitt problem när jag sökte kanaler med min samsung 9500.

Liknande ämnen

  1. sätta åt alla hubb ägare
    Av rottweiler i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-02-09, 09:02
  2. Alla Samsung ägare
    Av ton_20 i forum Viasat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-04-19, 15:46
  3. [LÖST] Alla andra kanaler utom c+
    Av Tomppa i forum Boxer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-04-09, 18:15
  4. [LÖST] Uppgiven Samsung 9500 ägare
    Av werner i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-04-04, 18:59

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss