Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Digitalmottagare slår ut tv 4

  1. #1

    Digitalmottagare slår ut tv 4

    Jag har ett litet problem med min digitalmottagare (en pacer :evil: ), den slår ut tv 4.
    Jag har inget problem med detta på TV'n som är bredvid digitalboxen för den har jag kopplat in på scarten.
    Jag fick ett tipps av en kompis som sa att man kunde använda en T-koppling och koppla in digitalboxen på alla TV apparater i huset via den dragna antennkabeln.
    Det fungerade kanonbra. Men då upptäckte att den slog ut TV 4.
    När jag sökte efter digitalboxen på en annan TV i huset så låg den på kanal 38 och TV 4 ligger på kanal 37. För tätt med andra ord.
    Är det någon smart person här som kan hjälpa mig med problemet.

  2. #2
    Ingen aning om hur en Pace fungerar men man brukar kunna välja vilken kanal som den ska sända på (finns nog en meny för det någonstans) gäller bara att hitta en som inte kolliderar med nått annat.

    38 brukar vara standard för digitalboxar precis som 40 är det för video apparater
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  3. #3
    Det löste sig
    Tack för tippset T-bird

Liknande ämnen

  1. digitalmottagare till dator
    Av hrsten i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-04, 16:43
  2. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2004-12-23, 09:55
  3. Digitalmottagare SAMSUNG 9500 VIA
    Av rizzyro i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-05-06, 12:15
  4. [LÖST] Hur man slår in koder till en 212T
    Av Tomppa i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-01-31, 10:43

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss