Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Från en som inget kan!

  1. #1

    Från en som inget kan!

    Min flickväns far har en XSATbox, hans kanaler funkar inte längre, är de på grund utav comhems ändring av system? Och i så fall, finns det andra alternativ, jag vet ju andra kompisar vars boxar fortfarande funkar. Är inte äns säker på att min flickväns far har comhem, jag tror inte han har de för dom har inte comhems internet, (tre hål i v'äggen)

    Så mina frågor är:
    1: Ska han slänga boxen (skämt åside)
    2: Köpa något annat kort, (boxern har ju både conax och viaacces) så nåt borde väl funka?

    Inga dumma kommentarer nu tack, för jag har som sagt inte en aning om hur allt detta funkar.

    Mvh

    /Sin

  2. #2

    Re: Från en som inget kan!

    Citat Ursprungligen postat av Sin
    Min flickväns far har en XSATbox, hans kanaler funkar inte längre, är de på grund utav comhems ändring av system? Och i så fall, finns det andra alternativ, jag vet ju andra kompisar vars boxar fortfarande funkar. Är inte äns säker på att min flickväns far har comhem, jag tror inte han har de för dom har inte comhems internet, (tre hål i v'äggen)

    Så mina frågor är:
    1: Ska han slänga boxen (skämt åside)
    2: Köpa något annat kort, (boxern har ju både conax och viaacces) så nåt borde väl funka?

    Inga dumma kommentarer nu tack, för jag har som sagt inte en aning om hur allt detta funkar.

    Mvh

    /Sin
    Mina svar är:
    1. skall han byta svärson? (skämt åsido)

    2. Han har troligen en satellitbox, som han uppenbarligen har inbyggd Viaccess & Conax i, så antagligen är det väl bäst om han vänder sig till den som krängt kort till honom förut om han inte själv har brännare/intresse/insikt.
    (Vilket han troligen inte har eftersom han vänder sig till dig...??)
    Antagligen funkar det mesta, bara man har rätt filer/nycklar

    3. Du borde åtminstonde ta reda på om han har en PARABOL på väggen/taket el. om han har nåt annat system, jag är inte speciellt bekant med Xsat-boxen, det är möjligt att dom har till alla 3 systemen DVB-S/DVB-T/DVB-C (satellit/marksänt/kabel) så ta reda på VILKET system han har.

  3. #3
    Han har inte parabol så de är marksänt.
    Han har gjort de, vänt sig till dom han fick korten av men dom har ingen lösning. Kanske finns de andra kort som skulle funka, som sagt vet inte mycket om den här biten. Men är de lönt att han köper ett nytt kort från nån annan eller är det boxen som inte klarar de nya systemen?

    Mvh

    /Sin

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Sin
    Han har inte parabol så de är marksänt.
    Han har gjort de, vänt sig till dom han fick korten av men dom har ingen lösning. Kanske finns de andra kort som skulle funka, som sagt vet inte mycket om den här biten. Men är de lönt att han köper ett nytt kort från nån annan eller är det boxen som inte klarar de nya systemen?

    Mvh

    /Sin
    Hmm..Du får ursäkta, det låter som om han har en Kabel-Tv-box, jag har kollat runt lite snabbt, men hittade ingen X-Sat till Boxer/Marknätet.
    Troligen så ÄR det en box till Comhem?
    I.s.f. så är det kört på ett låååååångt tag, de nya korten är för säkra för hemmapularna.
    Annars, försök att få mera detaljer om boxen, den heter inte bara Xsat, den har nån form av modellnummer Etc.
    Då kan vi åtminstonde spika vilket system den tillhör.

    JAG tror att det är den här:
    http://www.shark-electronics.com/produkter/galeo.html
    & i.s.f. är det en Comhem-box

Liknande ämnen

  1. Får inget ljud från AC3
    Av j_runbert i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-10-24, 13:44
  2. Inget ljud från DVI-HDMI men från Scart
    Av jhunden i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-06-11, 23:56
  3. Inget dolby digital ut från dm800
    Av calleboy i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-01-01, 17:54
  4. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-12-03, 05:05
  5. Inget SA?
    Av snorre99 i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-27, 08:57

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss