Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: Videoguard

  1. #1

    Videoguard

    Nu när ViaSat ska gå över till videoguard kommer vi att kunna se det gratis på nått vis tro
    Troligen kommer vi alla att dö innan vi levt färdigt . . .

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Vad jag förståt så är Videoguard knäckt till en del men inte helt.. Så än så länge är svaret nej... Men det löser sej förhoppningsvid...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3
    oki men blir det till att byta box igen då tro
    Troligen kommer vi alla att dö innan vi levt färdigt . . .

  4. #4
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Om den box du har inte finns med på listan över de mottagare som Viasat har godkänt så blir det nog tyvärr så...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  5. #5
    jag har en nokia 9802s
    Troligen kommer vi alla att dö innan vi levt färdigt . . .

  6. #6
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Den ska fungera har jag för mig.... Har inte listan framför mig men den ska vara godkänd för Viasat's nya system...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  7. #7
    Luxus
    Gäst
    Godkända digitalboxar
    Pace DS420NV
    Thomson DSI35TH
    Strong SRT 8700
    Triax DSI350TX
    Triax DSI354TX
    Nokia 9780 S
    Nokia 9802 S
    Nokia 9902 S
    Nokia 220 S
    Sagem SD4150
    Humax Vaci-5350
    :wink:

  8. #8
    Om man inte har en godkänd box, kommer det inte komma godkända ca-moduler eller på nått sätt så man kan lura.. Varför är det så att bara vissa boxar stöds..

  9. #9
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Troligtvis kommer inte du kunna köra Viasat på den... Men det kommer säkert komma någon form av "hackad" software till några mottagare så det ska gå ändå... Men först ska det nya systemet knäckas helt
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  10. #10
    Det snackas för mycket skit här tycker jag, för det första så lär inte Videoguard bli knäckt på ett bra tag, anledning?

    1. Dom har ca 500st som jobbar med utveckling o forskning
    2. Stoppar man in ett nytt viasatkort så funkar mottagaren bara för det kortet
    3. Dom har fd. pirater som hjälper dom med piratåtgärder
    4. Knäcker dom viasats system så kan dom byta lika lätt som det kom dit eftersom man inte knäcker huvudsystemet.
    Många bolag hyr av NDS som sköter Videoguard och alla har olika system som dom kör på, inte likdant som det har varit för med viaccess etc.
    5. Det har inte funnits ett fungerande piratkort på Videoguard i England sen 1997...
    6. Sen är frågan hur man gör piratkort för nåt kort som egentligen inte existerar? Eftersom Viasat skickar ut signaler till boxen när man tecknar guld och silver abonnemang, inte kort.
    Kort får man bara vid tecknade av Baspaketet.

    Hur vet jag detta som?

    Läs nya numret av tidningen Rateko + att jag har gjort egna efterforskningar.

    Jag orkar inte bry mig i spekulationer längre, därför har jag tecknade jag ett guldabonnemang innan höjningen 1 Februari.

    Lycka till ni som envisas om att det kommer att finnas piratkort inom kort
    :shock:

Liknande ämnen

  1. Videoguard
    Av Berguven i forum VideoGuard/NDS
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-04-14, 00:14
  2. videoguard
    Av dreven i forum VideoGuard/NDS
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-11-08, 16:08
  3. Videoguard ???
    Av siemens2 i forum VideoGuard/NDS
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-11-02, 19:40
  4. Videoguard-CAM
    Av mami i forum VideoGuard/NDS
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-09-03, 07:49
  5. VideoGuard
    Av petta1 i forum VideoGuard/NDS
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-02-01, 21:37

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss