Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 24

Ämne: Hjälp - Gäller TT 2.1 DVB-C kort med CI/CAM viaccess redcam

  1. #1

    Hjälp - Gäller TT 2.1 DVB-C kort med CI/CAM viaccess redcam

    Hej,
    har läst tidigare på forum att folk har fått igång 2.1 DVB-C kort med CI och Viaccess Redcam v484 app 1.07.04.

    Jag har detta nu men får inte detta att funka
    Kan någon som har det ovanämnda och där det fungerar hjälpa mig genom att tala om vad för programvara (progdvb, etc) du använder?

    Gärna några andra tips som kan hjälpa till att få igång detta.

    tack på förhand

  2. #2
    MyTheater 3.09Beta och nyare, stödjer hårdvaru-Cam och funkar rätt hyfsat. Efter att ha zappat för intensivt kan man behöva boota om cammen. Dock fungerar det inte att söka ComHem kanaler med dessa beta versioner, så man får använda 3.08 och använda den Channels.mdb-filen.

    För att få rätt transponder att söka ta följande och spara som ComHem.ini:

    [SATTYPE]
    1=3999
    2=ComHem (DVB-C)

    [DVB]
    0=13
    1=306000,V,6875,0
    2=314000,V,6875,0
    3=322000,V,6875,0
    4=330000,V,6875,0
    5=338000,V,6875,0
    6=346000,V,6875,0
    7=354000,V,6875,0
    8=362000,V,6875,0
    9=370000,V,6875,0
    10=378000,V,6875,0
    11=386000,V,6875,0
    12=394000,V,6875,0
    13=402000,V,6875,0

    Välj "Settings" och "Cable settings & Scan..." rader befintliga Satelliter och Välj "Import" och importera ComHem.ini. Välj följande inställningar:

    DiSEqC: Cab-Qam64
    LOF1:10750000
    SW:11700000
    LOF2:10600000

    Tryck "Apply" och sedan "Sel All" och "-=SCAN=-" på någon minut skall du hitta alla kanaler.

    DisMix, EuroSport, TV4Plus, och ESPN finns just nu som FTA och kräver ingen CAM. TV4 Plus ligger under en annan provider så man inte skall kunna få in den med en Sagem box.

    Även ProgDVB fungerar men är mycket instabilare. Linux VDR fungerar men cammen låser sig i princip i varje kanalbyte, har fått en patch jag inte testat.

  3. #3
    rsacas5
    Gäst
    ""TV4 Plus ligger under en annan provider så man inte skall kunna få in den med en Sagem box. ""
    Under vilken provider?

  4. #4
    D2vid: först och främst, tack för ditt detaljerade svar.
    tyvärr fungerar det fortfarande inte. Så här är status
    1. jag har fått igång mytheatre och scannat kanaler, och kan se på fria kanaler.
    2. har installerat senaste betan av programmet och kan nu få upp CI meny.
    3. när jag får upp den rapporterar den att jag har en Viaccess i en av slottarna.
    4. om jag INTE stoppar i comhemkortet får jag upp en meny och kan då se att jag har följande version av CAM:
    VIACCESS 1.0 V484
    APPLICATION V1.07.004
    Manufacturer : SCM Microsystem
    5. om jag stoppar i comhemkortet försvinner menyn och jag kan ej välja något, det blir svart i rutan där menyn nyss var. Det konstiga är att om jag stoppar i det gamla comhemkortet är menyn kvar och jag kan kolla på de olika valen.

    Är det något mer jag behöver göra, typ vänta 39minuter när jag stoppar in conax/viaccess kortet i CAMen ? eller hur funkar det för dig??
    börjar misstänka att något är sönder men vet inte riktigt vad isåfall.. CAM har rätt version, CI+CAM kan läsa gamla kortet..
    förresten: det står P/N 904101 på baksidan av min redcam, spelar det någon roll?

    tack för snabba svar

  5. #5
    Jag har inte haft några problem med att få det att fungera. Det tar ca 15 sek innan bilden kommer när man kör igång. Sedan ungefär samma tid för kanalbyte som boxen. (jag använder senaste versionen av WinDVD-codecarna). Jag har samma mjukvara i min redcam dock p/n 903665 Rev 1.0.

    Jag antar att du har aktiverat kortet och fått det att fungera i en vanlig box. Annars är det kanske läge att se över EMM inställningarna. MyTheater verkar bara lista Conax EMM:en (0300/0800 - NorTel) det finns även en Viaccess (0300/0500 - Viaccess/TPS), kanske behöver man ange den för att få kortet att fungera första gången. Jag kan för lite om hur kortaktivering och kortuppdatering fungerar.

    Dessutom är ju de senaste versionerna av MyTheater Beta och möjligen finns det buggar i CAM implementeringen i och med att den funktionen är ny.

    Jag stoppade in mitt kort i en hyrbox när jag aktiverade det första gången och när jag ändrat favorit kanaler.

    Hur fungerar TT-programvaran? Jag har aldrig testat den och vet inte hur den fungerar med cammen.

    @rsacas5 Den listas bara under provider "Unknown". Alla övriga kanaler finns under "com hem". Den ligger på transpondern 322000 (om det nu kallas så när det går på kabel).

  6. #6
    hej igen, kortet är aktiverat (har en sagem box också) och funkar.
    EMM inställningar säger du... var ställer man in såna?

    Gällande TT programvaran har jag lite erfarnehet.. har inte lyckats scanna ordentligt med den. körde progdvb innan (med softci). men tt programvaran uppför sig på samma sätt med min CI+CAM, dvs jag ser meny etc. men ej när jag trycker i kortet.
    det här är inte lite krångligt måste jag säga... !
    du säger att progdvb är buggigt för dig, men funkar det med CI+CAM? (och är det isåfall den där CI modulen du använder på progdvb hemsidan?=
    tackar

  7. #7
    TT programvaran funkar med CI, CAM och originalkort för mig. Innan jag uppgraderade min Redcam till 4.84 så betedde den sig som du beskriver. Kanske något fel på din viaccess cam? Har du provat sätta din CAM i den andra CI-sloten? Provat vända på kortet? Kollat att kabeln sitter rätt?
    Ronny

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2003
    Inlägg
    203
    Tackad
    2 gånger
    jag kör också ci+cam 4.84 med progdvb 4.31, och det funkar ok. Ibland tappar den kontakten med camen, och då får man starta om den, eller hela programmet.

  9. #9
    taim
    Gäst
    Hej,
    köpte nyligen ett Technotrend DVB-C 2.1-kort, med tillhörande 3,5" CI och Viaccess V484, 1.07.004.

    Jag har exakt samma beteende som alicebah. Jag hittar alla kanaler och kan titta på de okrypterade kanalerna.
    När kortet inte sitter i så kan jag "Module information", dvs följande beskrivning:
    Viaccess 1.0 V484
    Application V1.07.004
    Manufacturer: SCM Microsystems

    Sätter jag däremot i kortet så går det inte längre att få ut någon information om Viacessmodulen och kanalerna avkodas fortfarande ej.
    Jag har också aktiverat mitt kort i en Sagembox.

    Kabeln sitter rätt, jag har provat båda slotarna, vänt på kortet. Jag har testat allt jag kan komma på, men det funkar inte.

    Finns det nån där ute som haft samma problem och lyckats lösa det?

  10. #10
    Hej, jag har nya "beta" firmware filer till TT korten.
    Skicka ett PM så kan jag mejla dom.

    /j

Liknande ämnen

  1. Uppgradera Viaccess CA redcam
    Av Redcam i forum Övriga mottagare
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2014-04-18, 10:58
  2. P...kort - vilket/vilka gäller?
    Av TouchMan65 i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-07-03, 10:28
  3. Viaccess CA-modul RedCam Funkar inte?????? eller??
    Av fozolii_Mage i forum Com Hem
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2004-04-07, 14:09
  4. Pioneer hyrbox och Viaccess Redcam
    Av skidkare i forum Viasat
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-12-18, 16:32
  5. [LÖST] Gäller väl alla kort?
    Av Gert i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-15, 21:32

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss