Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: inget ljud

  1. #1
    fleischer
    Gäst

    inget ljud

    hej!

    mitt ljud har försvunnit på svt1. Har raderat kanaler, gjort ny kanalsökning. samma problem hela tiden. både med guldkort och riktigt kort.. vad kan vara fel?

    /H

  2. #2
    LillTroll
    Gäst
    SVT har problem, testa om 4 timmar igen

  3. #3
    hm jag hade samma problem med SVT1 när jag gjorde en uppgradering (eller försökte uppgradera mjukvaran).. Det ända sättet för mig var att ta fabriksinställningar och sedan installera om skiten så kom ljudet tillbaka..
    prova det kanske funkar..annars har jag ingen aning

  4. #4
    LillTroll
    Gäst
    Skulle nog hålla med föregående talare.
    Här är det ljud på SVT 1

  5. #5
    svt(både 1:an och 2:an) sänder både stereo och DD. kan det vara så att boxen efter uppdatering ställer sig på DD?...i så fall, om boxen har "digitalt ljud ut", hör man ingenting om man inte kopplar boxen till en DD receiver. prova och ändra ljud utgången till stereo så funkar det...

    råkade ut för samma sak efter updatering av itd632
    /peace!

  6. #6
    fleischer
    Gäst
    ok, min box är den lilla thompsson, minns inte vad den heter på rak arm... ändrar jag ljudutgången på den enskilda kanalen då? (när jag trycker på infoknappen står det stereo på den och alla andra kanaler)

  7. #7
    hmm...på min stod det 2 alternativ i info....'home cinema' och 'stereo'...

    står det bara stereo på din då är det nog nåt annat... :roll:
    /peace!

  8. #8
    fleischer
    Gäst
    det står alltså i infon, som man kan trycka på på varje kanal. om jag går upp på stereo så finns där inget att ändra..

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av fleischer
    ok, min box är den lilla thompsson, minns inte vad den heter på rak arm... ändrar jag ljudutgången på den enskilda kanalen då? (när jag trycker på infoknappen står det stereo på den och alla andra kanaler)
    Om du har samma thomson som jag så ställ dig på 1:an..tryck på opt.på fjärrkontrollen..ändra ljudsystem..översta raden på menyn..då ser du enklast om du har den apparaten ställd på digitalt ljud

  10. #10
    fleischer
    Gäst
    ok, får kolla när jag kommer hem. tror den heter thompsson 2000

Liknande ämnen

  1. Inget ljud
    Av bultenibo i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-09-27, 18:57
  2. dvd - iso . Inget ljud
    Av johndoe i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-04-18, 19:55
  3. Inget ljud på SVT?
    Av JoeB i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-01, 12:28
  4. Inget Ljud
    Av dippa71 i forum Boxer
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-04-27, 09:28
  5. Inget ljud...
    Av andrease i forum Canal Digital
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-04-11, 10:31

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss