Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Vad skall jag välja Boxer, Canal Digital eller Viasat

  1. #1
    Anakin
    Gäst

    Vad skall jag välja Boxer, Canal Digital eller Viasat

    Tjenis
    Har suttit o läst en vecka o tyckte det var dags att ställa en fråga så jag reggade mig.

    Sitter i en lgh nu och har inte varit minsta intresserad av att pirat-kolla via Comhem eftersom det finns enl mig nog med kanaler i grundutbudet.
    Ibland spelar jag in på en kanal, tittar på en annan kanal o missar det som finns på en 3e. Eftersom jag tillika har BBB så hinner jag inte alls se allt jag tankar hem och det övriga utbudet i tv-kabeln.

    Nu skall jag bli husägare och jag har inte alls hängt med dom sista 10 åren på vad som hänt på scenen.
    Jag har läst på olika forum och fattar noll.
    Det finns en massa prylar att köpa och jag har ingen aning om vad som blir bäst.

    Nu till det mer praktiska.
    Adressen är ca: Longitude, : 17° 18' 0" E. Latitude, : 62° 23'

    Har ett stort datorintresse och vill helst ha allt i en och samma pc
    Det skall alltså vara nöjescentrum från en pc med möjlighet till inspelning på hdd o dvd. Skall det kollas på DVD så kan man göra det på samma burk.
    Stereon blir överflödig i det läget utan det enda som jag vill ha där är en snygg pc ihopkopplad med tv/reciver

    Eftersom jag inte ens vet vilket som är bäst, (boxer, canal digital eller viasat) så vet jag inte vad jag skall välja ens i det läget.
    Vilka har flest kanaler eller bästa kvalitet
    Finns det kort att stoppa i datorn så man kan dra in sladden i datorn o avcoda direkt utan nån lös dyr box (är medveten om att kortet kan kosta lika mycket som en lös box).
    Funkar det ens med allt i datorn eller måste jag köpa nån box o nåt kort att ansluta till en pc (känns som man lika gärna kan skippa pc i det läget o bara köra piratkort)
    Vilken sorts parabol skall jag välja?
    Skall jag ha en motordriven eller finns det möjlighet att ha 2 mottagare på en parabol så man får både Canal digital o viasat på samma? (Har sett på en del hus paraboler med upp till 3 armar med huvuden)

    Dom flesta som frågar här verkar ha ett hum om vad dom vill men jag har inte en susning om vad som blir bäst och enklast eller vad som passar ihop eller är bra

    Det verkar som om det finns mycket kunskap här så jag hoppas på bra svar

    Anakin

  2. #2
    jag tror att det inte finns någon mottagare med dvd idag...så det får väl bli ett kort till datorn...kortet kostar inte lika mycket som en lös box om du gör det själv :wink: ...ifall du vill ha så många kanaler som möjligt så ska du ha med motorstyrning och 1 lnb...för bästa kvalitet på mottagningen så köper du så stor tallrik som möjligt och en lnb med så lågt brus tal som möjligt och korta sladdar...till datorn ska du också ha ett grafikkort med tv-out...jag tror att till datorn så köper du en typ modul eller något..vet ej om man ska stoppa in en annan modul eller ifall där finns färdig läsare i en sådan...men om man ska stoppa in en modul så tror jag att du ska välja magic modulen!

    RÄTTA MIG OM JAG HAR FEL!!!

    mvh
    /stiffe

  3. #3
    Seniormedlem BenkeBuss avatar
    Reg.datum
    Feb 2003
    Inlägg
    387
    Tackad
    2 gånger
    Tja...
    Jag tycker du som är datakunnig skall köpa en Dreambox ("http://www.eklid.se/shop/default.asp") och kopla den till datorn.... Inga piratkort... du lägger in koderna direkt i boxen och i daxläget så kan du ta in både Viasat och Canal digital ca 90-100 kanaler som är nått att se... och ca 100 till som är bara skräp....
    Och köper du en med hårddisk kan du ta över filmerna till datorn och bränna dom på DVD om du vill....
    Sen om du köper en parabol med motorstyrning eller en parabol met två mikrohuvud är väll en smaksak... Det tar ju lite tid att vrida parabolen och det kan vara iriterande....
    Det finns en heldel grupper på nätet som behandlar Dreamboxen så det går nog bra att komma igång....
    BenkeBus

  4. #4
    Anakin
    Gäst
    Snabba och bra svar på det här forumet :-)
    Tackar för det.

    Jag är nog inte intresserad av att få in massa arabiska eller andra kanaler från exotiska sateliter även om det kan vara kul.
    Det som finns på det svenska utbudet räcker mer än nog och slipper man vänta en massa vid satelitbyte är det guld värt.
    Antar oxå att om man har färre saker som kan gå sönder/krångla så är det oxå bättre

    Om man har för stor tallrik så blir allt mycket känsligare har jag läst fast det ger visst bättre kvalitét när det är inställt och klart.
    Det borde väl där oxå finnas nån kompromissregel där man inte märker någon större skillnad på kvalitét där storleken är optimal
    Frågan är då vad som gäller för Longitude, : 17° 18' E. Latitude, : 62° 23 när det gäller Viasat o Canaldigital?
    Har förresten läst nåt om flerfocus-tallrikar och olika lnb.
    Finns det bra länkar (helst på svenska) där sånt förklaras?
    Jag kan ju faktiskt läsa lite själv oxå om jag bara vet vart jag skall gå :-)

    Om jag nu köper en färdig Mac med linux (Dreambox =), då finns det tydligen inga gränser alls vad gäller kanaler, och allt utan några kort?
    Den var föressten rätt snygg o inte dyrare än att bygga ihop motsvarande PC.
    Jag läser på många ställen om dess förträfflighet när det gäller allt utom att titta gratis så lite förklaring kan behövas.


    Anakin

    Asumptions is the mother of all fuck up's

  5. #5
    :twisted: :evil: undra om du drivar här med oss,var nöjd med dom svaren,som du har fått :twisted:

  6. #6
    Anakin
    Gäst
    Att artighet kan misstolkas så fel
    Det kom ju svar och dom var snabba tills Toxie sabbade tråden.
    Som vanligt så finns det typer som postar dom mest irrelevanta saker i trådar o måste yttra sig fast dom inte har nåt att säga.
    Eftersom ingen medlem ens åthutat honom så kan man som ny få för sig att det är kutym på det här forumet så jag kommer nog inte att vara här så ofta och inte posta så mycket heller

    Jag hittar nog info om parabolstorlek och det andra på annat håll

    cs

    Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience!

  7. #7
    sticker du bara för toxie??? humm....finns väl fler "trevligare" här än honom isåfall :S

  8. #8
    Toxie är känd för att skriva först och tänka sen.
    Bara läs hans tidigare svar på frågor.
    Men vi har överseende mot sånt.
    The more, the merrier.
    Auktoriserad julmusttestare.

  9. #9
    Skit i alla otrevliga typer som finns både här och lite varstans. Säkert c*omhem typer som försöker röra om i grytan.

  10. #10
    Anakin
    Gäst
    Skall ta lite testosteron för att slippa min pms då :-)

Liknande ämnen

  1. CD eller Comhem, vad skall man välja??
    Av Slackerboy i forum Canal Digital
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2010-08-23, 21:36
  2. Vilken skall jag välja ?
    Av wizz i forum DGStation
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-21, 12:30
  3. Vad skall jag välja?!
    Av Smergo i forum Övriga mottagare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-03, 10:58
  4. Canal digital, Boxer eller Viasat ???
    Av J15 i forum Övriga mottagare
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2004-12-03, 13:43
  5. canal digital hyr box analog eller digital?
    Av reecord i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-06-12, 22:37

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss