Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: tips

  1. #1
    fan194
    Gäst

    tips

    Jag funderar på att köpa en mottagare för boxer och vet inte riktigt vilken jag ska välja. Jag vill i princip betala så lite så möjligt o behöver inga fräcka features.

    Finns det någon/några mottagare som man ska undvika eller är det bara att leta upp billigast möjliga ex. via pricerunner?

    Kommer mottagarna som finns på marknaden idag även att klara av ViaAccess2 eller ska man vänta tills det är infört och köpa en mottagare då?

    Om man inte sitter på en egen kortbrännare, vilken typ av kort ska man då köpa för att kunna uppdatera koderna så enkelt som möjligt?

    /F

  2. #2
    Vill du ha en enkel box så rekomnderar jag NOKIA 212T !

    Då det endast är original korten som byts ut så innebär inte Viaccess2 något mer än de!

    Boxer börjar byta ut nuvarande kort förra veckan!

    så Vanliga viaccess släcks snart ner så piratkort är nog uteslutet!


    MEN:

    www.amazon.co.uk SÄLJS mottagare för marknätet för FRIA kanaler för ca 800KR (tyvärr levereras den endast till ENGLAND men om du känner nån där så :-) ) ,

    DEN KLARAR dessa kanaler:

    SVT1
    SVT2
    Barnkanalen
    SVT Extra
    SVT 24
    TV4
    TV3
    ZTV
    TV8

    UTAN KORT!

    http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/...015071-2526050

  3. #3
    Tills dess behöver du Funcard med Slipstream.

  4. #4
    boxvikm
    Gäst
    Hej!

    Jag är nu här på forumet..

    Hur funkar en sån box? Jag har en "vanlig" boxer (thomsonbox) nu och skulle vilja ha gratiskanaler = )

    Är det bara att plugga in boxen och börja kolla??

    Funderade först på att skaffa ett guldkort, men det verkar som om det inte ska fungera längre..

    Nån som vet hur jag ska göra?

    Citat Ursprungligen postat av trollhattan
    Vill du ha en enkel box så rekomnderar jag NOKIA 212T !

    Då det endast är original korten som byts ut så innebär inte Viaccess2 något mer än de!

    Boxer börjar byta ut nuvarande kort förra veckan!

    så Vanliga viaccess släcks snart ner så piratkort är nog uteslutet!


    MEN:

    www.amazon.co.uk SÄLJS mottagare för marknätet för FRIA kanaler för ca 800KR (tyvärr levereras den endast till ENGLAND men om du känner nån där så :-) ) ,

    DEN KLARAR dessa kanaler:

    SVT1
    SVT2
    Barnkanalen
    SVT Extra
    SVT 24
    TV4
    TV3
    ZTV
    TV8

    UTAN KORT!

    http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/...015071-2526050

  5. #5
    Visst funkar Guldkort....kör själv med dem

  6. #6
    fan194
    Gäst
    MEN:

    www.amazon.co.uk SÄLJS mottagare för marknätet för FRIA kanaler för ca 800KR (tyvärr levereras den endast till ENGLAND men om du känner nån där så :-) ) ,

    DEN KLARAR dessa kanaler:

    SVT1
    SVT2
    Barnkanalen
    SVT Extra
    SVT 24
    TV4
    TV3
    ZTV
    TV8

    UTAN KORT!

    http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/...015071-2526050[/quote]


    Kan man inte använda vilken boxer mottagare som helst för att ta in ovanstående kanaler utan kort, fungerar det bara för vissa mottagare!?

    Är det klart att TV3 mfl kommer att sändas så att man kan ta in dem gratis!? Antar att detta isåfall kommer vara tidsbegränsat, eller !?

    /F

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av fan194

    Kan man inte använda vilken boxer mottagare som helst för att ta in ovanstående kanaler utan kort, fungerar det bara för vissa mottagare!?

    Är det klart att TV3 mfl kommer att sändas så att man kan ta in dem gratis!? Antar att detta isåfall kommer vara tidsbegränsat, eller !?

    /F
    Jo du kan använda vilken marksänd mottagare som helst utan att sätta i något programkort, men dessa är dyrare. Ska du ändå bara ha gratiskanaler kan du lika gärna köpa en mottagare utan kortläsare för att spara nåra slantar o köpa en svetsmaskin eller nått annat kul för dom pengarna.

    TV3 kommer vara gratis till en början (startar senast sista mars). Troligt blir de betalkanaler hos Boxer sen tillsammans med ZTV o TV8.. tyvärr.

  8. #8
    FTA-box finns på nettosat.se.

Liknande ämnen

  1. GPS Tips
    Av storfors i forum Övrigt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-03-10, 13:48
  2. Tips!
    Av crille- i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-04-16, 13:08
  3. tips
    Av ynot i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-12-03, 21:09
  4. Tips !
    Av Eldkvarn i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-20, 12:19

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss