Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: vad finns det för möjligheter???

  1. #1
    [KC]magic
    Gäst

    vad finns det för möjligheter???

    hej hej!

    om man nu ahr en comhem box finns det några andra allternativ för att kunna få alla eller vissa kanaler nuförtiden eller är det dött alltihop???

    vill inteb ha parabol men om det finns något via datorn eller nåpgot?


    MVH Tore

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2003
    Ort
    Crete
    Inlägg
    782
    endast abonnemang för tilfället................. :roll:
    ~~~~//Mvh. P-son//~~~~

  3. #3
    [KC]magic
    Gäst
    ok tack för så fort svar!

  4. #4
    Du kan skaffa dig en markbox, en "boxer-box". Där kan du fortfarande titta på alla kanaler med ett funcard eller liknande, men det försvinner också snart.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av P-son
    endast abonnemang för tilfället................. :roll:
    Jag satt o funderade vad som kan komma först.
    • 1. Är det så att nyklarna läses ur först.

      2. Eller kommer det komma någon smart form av cardsharing som går att använda via internet. Hur många kommer kunna dela på ett kort då????

      3. Eller kommer man kunna "clona" ett kort??


    Jag är inte direkt en fena på detta. Men jag har lite koll på kopieringsskydd mm. Och Om man jämför dessa kort med cd och DVD skivor så är det data som ska läsas från en källa o skrivas till en annan.

    Själva kortet som det skrivs till bör ju finnas att få tag på marknaden eftersom comhem har ett sådant.

    Det som sedan behövs är ju en sådan kortbrännare som klarar av att läsa av kortet till en "isofil" göra en exakt kopia.

    Sen ska man lyckas bränna in det på ett nytt kort.

    Jag har inte en aning om hur man gör detta. Men min fråga i detta sammanhang är borde det inte vara lättast att knäcka den delen?
    Dreambox 600 C
    Gemini 4.2

  6. #6
    Skillnaden är ju att kortet är som en dator. (Den har processor, minnen och ett OS med säkerhetsfunktioner)
    Du kan inte tvinga till dig access till en dator om det inte finns några säkerhetshål. Det finns det kanske i kortet, men det gäller att hitta det.

    Sedan finns det väl redan cardsharing? Eller funkar inte dom det skrivits om? Iofs kanske det bara var "elektrisk" lokal cardsharing, och inte över internet?

  7. #7
    Det har aldrig gått att "clona" kort, det är bara ett talesätt
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av T-bird
    Det har aldrig gått att "clona" kort, det är bara ett talesätt

    tack för svaret T-Bird
    Dreambox 600 C
    Gemini 4.2

Liknande ämnen

  1. Vilka möjligheter
    Av Bommy i forum Com Hem
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-03-19, 13:55
  2. Vilka möjligheter med Dreambox 500-T?
    Av kalle2345 i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-07-29, 17:59
  3. Det finns
    Av droos i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-04-03, 18:24
  4. Finns det ngn som vet
    Av zappa i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-09-30, 17:49

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss