Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 19

Ämne: Börjar bli orolig....

  1. #1
    M.Lind
    Gäst

    Börjar bli orolig....

    ....för att det inte ska komma nåt nytt piratkort för comhem. Nån som vet hur det ser ut på den fronten!?

  2. #2
    Det verkar rätt kört. Kommer nog att ta tid. Det kanske inte kommer några kort alls.

  3. #3
    smack
    Gäst

    Man undrar ju...

    låter ju helt otroligt att comhem skulle lyckats med att ha fått ett kort som är OMÖJLIGT att hitta en piratlösning på. det innebär ju isåfall att Comhems nya kort har högre säkerhet än ett bankomatkort.

  4. #4
    stämmer inte,men marknaden är för lite,att nån satsa extra hård för att lösa de snabbt, men förr eller senare kommer de.
    Arbete är hälsosamt!!! Därför skall det överlåtas till dom sjuka.

  5. #5
    Sky (eller heter de BSkyB?) i England har ju haft ett kort (NDS VideoGuard tror jag) som har varit oknäckt sedan 1997, om jag inte är felinformarad. Så det kan nog mycket väl vara tvärkört för en mycket, mycket lång tid framöver.

  6. #6
    ch2001
    Gäst
    VideoGuard jag tror det tar inte som mycket tid tills det blir knäcket

    för att Sky Italia kör med NDS och tack vara Italia hacker vi kommer titta på free tv igen :wink:

  7. #7
    rsacas5
    Gäst
    Visst kommer det en lösning till comhem 100% säkert!(iaf från nasarna till att börja med)
    Jag vet inte hur det ser ut på CD fronten men blir det nya knäck så kommer det till CH också.
    NDS tar längre tid än comhem. Möjligt att de med Dreambox kommer att få till gång till free NDS först.
    NDS "kryptering" kan ändras där av kommer det inte bli så public.
    Ungefär som MOSC stopp bara det att de kan sköta allt utan att skicka ut nya kort(MK serier) för att få stopp på gratis tittare.

    Slutsats NDS lösning hålls endast innom "teamet".

    Och
    CardSharing inte lika säkert/anonymt men vill man ha billig tv så får man ta den risken.

  8. #8
    Jag tror att det tar ett tag lösa den nya krypteringen men att arbetet kommer att accelerera.
    SKY har använt systemet men de har inte program som tilltalar en bred public. Visst finns det filmer men de går också på andra kanaler som är knäckta.
    Det som gör att det skulle öka nu är att förutom viasat så är det väl i princip taquilla som sänder porr.
    Då menar jag äkta porr och ingen tysk eller engelsk erotik.
    Tittar man runt på andra europeiska satellitsidor så var det ett enormt intresse när CD gick att se.
    Kommentarerna var att visst kunde man se program på CD som ej var dubbade men framför allt fanns det ocensurerad porr.

    Jag tror att den europeiska sexualdriften är så stark att det är tack vare den som CD har släppts fritt några gånger och nu finns det (snart) kanaler som sänder i britternas system där det flödar av safter. (och britterna är ju som bekant galna i sex. De håller ju på med apelsiner i munnen bundna i läderremsor på pinnstolar samtidigt som det spelas village people, de uppskattar all sex. Det är ju från england "blue movie" uttrycket kommer)

    Om denna sexhunger hjälper comhem vet jag inte men nog kommer det att hjälpa CD och VIASAT.
    Auktoriserad julmusttestare.

  9. #9
    Javisst, engelsmän är galna i sex, svenskar är blonda och svarta har rytmen i blodet. Så är det.

  10. #10
    Visst kan man generalisera och raljera.

    Min kommentar om apelsiner var lite raljerande men huvudmeningen var den att på en massa olika boards i europa är just porren det som lockar dem att vrida över till thor och sirius.
    Det blev en enorm diskussion om titaniumkort på de boardsen och hur o var man kunde köpa dem i england och tyskland när CD blev spritt i julas.

    (Jag hoppas du förstod att jag raljerade för det är farligt om folk blir humorlösa för då blir folk enbart förbannade och tror att andra bara vill en ont.)
    Auktoriserad julmusttestare.

Liknande ämnen

  1. Hjärnsläpp börjar jag tro?
    Av Soulja82 i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-10-22, 09:55
  2. Är lite orolig
    Av mango333 i forum Com Hem
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-10-09, 09:15
  3. Börjar bli misstänktsam..
    Av codehunter i forum Com Hem
    Svar: 43
    Senaste inlägg: 2004-07-02, 07:52
  4. Nu Börjar det!
    Av trollhattan i forum Boxer
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2004-01-30, 14:19

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss