Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 18

Ämne: Canal Digital + Viasat

  1. #1

    Canal Digital + Viasat

    Jag hade aldrig använt kort innan i onsdags då jag fick min Multiprogrammerare 3.5USB och m-II kort.
    Det tog inte lång tid att få det att funka så jag tyckte det va jätte bra, kunde se TV5, calan+mfl och ppv kanalerna. men idag fick jag ett problem... Jag ställde in paraboeln (med hjälp av pena :wink: ) så att jag skulle kunna se viasats utbud. men till dessa funkade inte mitt kort.
    canaldigital funkar fortfarande bara det att inte de nya viasatutbudet funkar. jag använde "Viac**ss Megapic" från STOPSTOP, i tron om att allt fanns där. går det att få in både canal digital och viasat med 1 kort? sådanna fall vad är det med jag behöver göra :S
    /Smergo

  2. #2
    Svar nei.
    Dekor som klarar viasat ock conax.2kortläsare. eller CA modul.
    Goldkort eller Foncard.

  3. #3
    Jag har en Samsung DSR 9500 AY.. läst att den inte är kompatibel med Viasat alls... stämmer det?? kan jag göra något åt det?!

  4. #4
    Nope !

    Canal Digital sänder i krypteringssystemet Conax.
    ViaSat sänder i Viaccess.

    Du måste ha två stycken kort. Ett till Via i ViaSat-modulen.
    Ett till Canal Digital i Conaxmodulen eller annan modul som kan hantera Conax.

    Alltså i din mottagare måste det finnas två stycken olika kortmoduler.
    :mrgreen:
    Även experten har en gång i tiden varit novis !!!

    DB 7000S - Toro 90 1W.5E,13E,19.2E

  5. #5
    Att du dessutom behöver två st Lnb till parabolen utgår jag att du känner till.
    Du måste ha signal på Thor och Sirius eftersom Via sänder på en av satelliterna och Canal Digital på den andra.
    :mrgreen:
    Även experten har en gång i tiden varit novis !!!

    DB 7000S - Toro 90 1W.5E,13E,19.2E

  6. #6
    På dekodern så står det viaccess, så antar att den kan ta in signaler med viaccess... och om då borde jag kunna få in VIasat eller vad??? går det att köpa något annat kort som klarar av viasat?! förstör mej inte på detta riktigt... helt grön på området!

  7. #7
    Är det en AY så klarar den både conax och viasat. Spelar ingen roll i vilken slot du sätter korten.

    Canal digital sänder från ett ställe i rymden och viasat från ett annat.

    har du bara ett huvud i tallriken så kan du bara ta in antingen eller.

    Har du en tallrik med två huvuden så kan du ta båda på en gång.

    Till viasat och samsung 9500AY kan du använda vilket kort som helst.(kanske inte MII)
    Köp ett guldkort eller funkort eller silverkort till att se viasat.
    Vad jag förstår så måste du redan ha ett till canal digital.

    Idag kan du inte ha canaldigital och viasat på samma kort. Det är två helt olika kodningar(Språk).
    Auktoriserad julmusttestare.

  8. #8
    Han fluta den med penna. Det går ytmärkt med 1LMB Gummi band på enasidan ock ståppare ock snöre ock stppare på motsatta sida det kallas för manoel motorsturnig!
    Det går änsålänge titta Viasat med pirat kort med Samsog 9500AY

  9. #9
    Finns det två st CA-moduler (kortläsarplatser) i mottagaren?

    Om du har både Via o Conax så kan du fixa dig ett Viakort, ( går bra med Guld,Funkort eller liknande), eftersom du redan tydligen har grejat ett kort till Conax (CD).

    Vad det står på mottagaren är ointressant. Det som betyder något är vilka CA-moduler du har i den.
    :mrgreen:
    Även experten har en gång i tiden varit novis !!!

    DB 7000S - Toro 90 1W.5E,13E,19.2E

  10. #10
    jag har ett M-II kort... och kan se Canal Digital... hur gör jag då för att programmera detta för att se Viasat.... om jag nu heldre vill det... jag har 2 huvuden på parabolen och har hittat både thor och sirius..

Liknande ämnen

  1. Viasat -> Canal digital?
    Av juppe i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 10:17
  2. Viasat o Canal Digital
    Av bigboss62 i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-01-16, 20:39
  3. canal digital och viasat
    Av arsenal i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-16, 19:13
  4. Viasat+Canal digital?
    Av nicko1 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-08-13, 11:04
  5. viasat v-s canal digital
    Av wiggen-cx i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-03-31, 09:19

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss