Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Låser sig på svt 2

  1. #1

    Låser sig på svt 2

    Hej har nån annan samma problem boxen låser sig på 2:an o 24:an
    kan inte höja volym eller zappa med program+ knappen det går att byta kanal me siffrorna men det ska ju gå att zappa + höja volymen, nån mer som har sånt mysko med sagem 632??

  2. #2
    Jag fick samma problem igår och ungefär samtidigt la kortet av (funcard). När jag väl lyckades läsa av det var infon i eepromet ersatt med skräp. Efter omprogrammering funkade kortet igen. Jag har haft 632:an i två månader utan några problem tidigare. Jag har en Nokia 212 också och den hände inget med.

  3. #3
    samma problem här..(nästan)...sagem 632+fun, men kortet funkar fortfarande. jag kan byta från 2:an bara om jag trycker på info först.
    /peace!

  4. #4
    då kanske det bara e att progga om kortet eller så får man leva med låst 2:a

  5. #5
    Nja Eftersom det verkar som jag är ensam om kortbekymmren så är det nog troligast att det är två problem. Det är nog något skit med mitt kort för det har betett sig konstigt förr. Svårt att programmera mm.

  6. #6
    jag har samma boxer, den hänger sig på 2an när man zappar genom kanalerna, men det går byta kanal när man trycker på siffrorna i stället.. sen kan man fortsätta zappa... lurigt värre, men det går ju leva med

  7. #7
    verkar vara fixat nu i alla fall..
    /peace!

  8. #8
    det där med låsningen ligger i sändningen och har inget med kortet att göra. Digital tv sändningen programmerar om knapparna på det sätt som tv bolaget bestämmer. minns hur det var under os i svt t.ex. svt extra har laborerat med det där och även andra kanaler.
    jag hade också att 2:an i söndags låste zap knapparna. med ett tryck på exit så (nokia 9820) så återställs allt till normalt. men det tar ett antal sekunder och råkar man bläddra förbi en kanal som skickar knappomprog koder så fastnar man där kanske ända upp till 20 sek. mycket irriterande

    för två år sen höll flera kanler på och testde detta men sen dess har man inte sett mycket av det. men det återkommer var så säker. dom vill att man ska trycka gröna gula el röda knappen för olika funktione och bläddra med pilarna och då ska ju inte pilarna byta kanal
    :lol:

Liknande ämnen

  1. Dreamboxen låser sig
    Av Jottelon i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-20, 11:09
  2. låser sig
    Av rottweiler i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-01-10, 20:35
  3. låser sig
    Av rottweiler i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-12-07, 11:33
  4. mottagaren låser sig.....
    Av P-son i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-04-29, 14:42

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss