Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Lite tankar.

  1. #1

    Lite tankar.

    satt o funderade på vägen hem idag.

    Och tänkte ska man eller ska man inte.

    o ni undrar säkert ska vad?

    Jag är intresserad av denna fjollboll som en del kallar fotbollen för.

    Men är det värt 400 kr i månaden för att få se Allsvenskan?

    Enligt mig är det 50-50 för det.

    Men så slår det mig att om 6 månader kanske eländet är knäckt så får man det gratis.

    Men så kan det vara så att om 6 månader är det inte löst o Allsvenskan är slut o man sitter där med canal plus på comhem.

    Jag hoppas varje dag komma in här och se

    Här är lösningen på att få se comhem gratis

    Men jag tror inte det kommer närmaste dagarna.

    Det som jag ställer mig frågan också är hur mycket kommer det då att kosta att skapa detta superduper kort som knäcker comhem.

    Skulle man lägga 2000 kr om det fanns fungerande kort.

    för mig är svaret enkelt
    JA
    men sen då 2500 , nja då tvekar jag.

    Hur är det med er andra?

    MVH
    Markus
    Dreambox 600 C
    Gemini 4.2

  2. #2
    Om du köper matcher via Comhem PPV så går ju en hel del av dina pengar till idrottsföreningarna, och det är väl inte så dumt? Visserligen kan man ifrågasätta om Andreas Andersson i AIK ska ha 200.000 i månaden, men PPV-pengarna gör säkert att småttingarna som vill spela fotboll och hockey slipper sälja artontusen bingolotter varje vecka...

    Om jag kunde köpa ENBART elitserien och allsvenskan så skulle jag nog seriöst överväga att slå till. Men som det är nu, när man måste betala kortavgift, "åtta favoriter" (bland tvåhundra skitkanaler), Canal plus-abbonemang osv, då kommer det inte på fråga. (Canal+ sänder en herrans massa B-filmer tycker jag...)

    Så ni som jobbar på Comhem och läser det här: ge oss sporten, bara sporten och inget annat än sporten. Allt annat laddar vi ner på Direct Connect i alla fall.

  3. #3
    Fast att jag hade piratkort så köpte jag mitt favoritlags ppv-matcher för att det skulle gynna dem. Tyvärr så delades mina pengar ut till alla allsvenska klubbar och inte bara till mitt lag så indirekt har man stöttat sina fiender. :x
    Jag har precis som du Markus gått i valet och kvalet mellan att ta ett Canal+ abb och säsongskort eller att bara fortsätta köpa ppv-sändningar och det blir det senare. Hade de haft ett halvårsabbonemang hade man slagit till men elitserien och filmer lockar inte särskilt.

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av slomo
    Fast att jag hade piratkort så köpte jag mitt favoritlags ppv-matcher för att det skulle gynna dem. Tyvärr så delades mina pengar ut till alla allsvenska klubbar och inte bara till mitt lag så indirekt har man stöttat sina fiender. :x
    Ja, det är förjävla surt. PPV-intäkterna borde ju gå till de lag som möts i den match man köpt.

    Stockholmslagen tyckte ju till och med att de borde få mer pengar eftersom de flesta bara tittade på dem i alla fall... pah.

  5. #5
    de var många funderingar
    Arbete är hälsosamt!!! Därför skall det överlåtas till dom sjuka.

  6. #6
    Än så länge får man gå på krogen och se matcherna.
    Det är ju inte så illa det heller...

Liknande ämnen

  1. Grundläggande tankar
    Av Shas i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-10-17, 21:43
  2. Tankar från en nybörjare!
    Av KristianS i forum Dreambox
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2010-05-29, 07:58
  3. hur tankar man info mellan 2 datorer
    Av steven76 i forum Övrigt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2004-11-01, 21:49
  4. [LÖST] Lite tankar...
    Av towei i forum Com Hem
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2004-03-24, 23:24
  5. lite hjölp med titan kortet saknar lite bit info
    Av lacrits68 i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-03-05, 17:48

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss