Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Comhem eller canal digital

  1. #1

    Comhem eller canal digital

    Sökte runt för att hitta en tråd om detta men hittade bara comhem eller boxer.

    Min fråga är nu ska man satsa på att köpa sig en liten parabol o köra Canal Digital istället för Comhem??

    Vad får jag istället? Vad får jag inte ?

    Så som det känns nu finns det nu "inga" kort till canal digital heller.

    Men det verkar vara det enda av de 4 systemen som det kommer finnas en "liten" chans att man har kort till
    Dreambox 600 C
    Gemini 4.2

  2. #2
    Canal Digital saluför i princip Canal+, allsvenskan, elitserien, PPV-filmer och de vanliga (SVT1 & 2, TV4, BBC, CNN osv). Det finns INGA Viasat-kanaler på Canal Digital, dvs inget TV3, ZTV, TV1000 eller Viasat Sport.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av garton
    Canal Digital saluför i princip Canal+, allsvenskan, elitserien, PPV-filmer och de vanliga (SVT1 & 2, TV4, BBC, CNN osv). Det finns INGA Viasat-kanaler på Canal Digital, dvs inget TV3, ZTV, TV1000 eller Viasat Sport.
    I det läget så är nog valet lätt..

    Kanske skulle köpa sig en parabol och dekoder.

    Viasat kan man ju ta på COmhem boxen ju
    Dreambox 600 C
    Gemini 4.2

  4. #4
    Med parabolen kan du titta Viasat också (TV1000, Cinema, TV3, ZTV mm) och än så länge fungerar Viasat med pirat kort. Dock ändrar dem krypteringssystem från viacces till videogard formodligen den 1 maj, sedan blir det samma story som det är med comhem just nu. Canaldigital (via setellit) har nu varit knäckt i 6 eller flera månader med ett eller annat sätt eller ett eller annat kort (season interface, penta kort, magic modul med funcard, titanium och MII kort). Jag läste lite runt på olika satellit forum och det många tycker är att canaldigital medvetet släpper ut koder som man kan använda med olika kort och målet är att trötta ut dem som tittar pirat inte minst ekonomiskt eftersom alla dessa kort kostar en hel del.
    Men tillbaks till ämnet, du kan köpa parabol med 2st microhuvud och på så sätt ta både Sirius satellit (Viasat) och Thor satellit (Canal digital). Det är upp till dig att bestämma vad är bättre men jag tycker att även om både Viasat och Canal digital försvinner (inga pirat kort fungerar) har du massa andra satelliter att välja emellan och massa andra kanaler som går att titta med pirat kort. Om du vill titta legalt kan du alltid köppa ab. från Viasat eller Canal digital eller båda två...
    ps. Samsung 9500 VIA CI klarar både viacces och conax. Det är ett bra köp om du bestämmer dig för satellit dekoder...

  5. #5
    de finns boxar som klarar både canal digital och viasat på samma box sedan fixar du bara 2 p-kort till canal digital och viasat du kan få nog båda p-korten för 1.000kr :wink:

  6. #6
    @ lovecard
    "de finns boxar som klarar både canal digital och viasat på samma box sedan fixar du bara 2 p-kort till canal digital och viasat du kan få nog båda p-korten för 1.000kr "

    Samsung 9500 VIA CI är en av dem som jag skrev i inlägget innan...
    1000-1200 kr får man ge för ett titanium eller MII kort + kortprogrammerare . Viasat klarar man med guld eller funcard (100-300 kr) men jag skulle inte satsa mina pengar på viasat då dem snart byter till videoguard och då är det kört (1 maj snackas det). Canal digital fungerar än så länge. Fungerande filer till både viasat och canal digital finns på www.stopstop.ubb.cc. Det finns flera sajter som har fungerande filer men stopstop är mest tillförlitliga...

Liknande ämnen

  1. Canal digital, Boxer eller Viasat ???
    Av J15 i forum Övriga mottagare
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2004-12-03, 13:43
  2. canal digital hyr box analog eller digital?
    Av reecord i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-06-12, 22:37
  3. Canal Digital eller inte...
    Av acey i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-04, 21:30
  4. [LÖST] Vad skall jag välja Boxer, Canal Digital eller Viasat
    Av Anakin i forum Övrigt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-02-25, 14:27

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss