Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: DISEqC

  1. #1

    DISEqC

    Behöver hjälp med DISEqC! Har installerat två LNB och bådas position är riktade rätt nät man jag gjorde med en kabel, men när jag satte in switchen, då söker den signal och ingen bild kommer. Vad måste jag göra i inställningarna? Samsung 9500 har jag.
    ska jag ställa DISEqC A eller Ton A eller nåt sånt nånstans och 22khz vad ska man göra, HELP!!!
    "Let me tell you something, pendejo. You pull any of your crazy shit with us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away from you, stick it up your a*s and pull the f**king trigger 'til it goes 'click'"

  2. #2
    inget 22khz,,ställ den på D. A,och kopplar bara in ett huvud och rikta den mot Sirius,tills du får signal,sen blir de D.B för Thor,som du kan lätt justera in sen.fungera de inte,så kan du skiftar kablarna på lnbn,och prova igen.
    Arbete är hälsosamt!!! Därför skall det överlåtas till dom sjuka.

  3. #3
    När jag kopplar in kabeln direkt mellan boxen och lnb då får jag signal, men när jag sätter switchen emellan då är det ingen signal.
    Försökte DISEqC-läge A, B, C och D kommer inget signal.
    22khz är AV
    Omkopplare 0V
    om det har nån betydelse.
    "Let me tell you something, pendejo. You pull any of your crazy shit with us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away from you, stick it up your a*s and pull the f**king trigger 'til it goes 'click'"

  4. #4
    Samsong PÅ fabriksinstälning Parabolen titta framifrån Thor höger LNB Siorios vänstersida
    Thor DiSEgC 1(a)
    Sirios DiSEgC 2(B)
    Gå til menu Anteninstälnigar
    Thor DiESeC 1(A)
    Sirios DiESeC 2(B)
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

  5. #5
    jag försöker få in hot bird och sirius. Nu har jag fått igång sirius på DiseqC B, men inte hotbird på DiseqC A. jag vet att lnb funkar på båda och de är inställda rätt. Är det nåt i fabriksinställningarna som gör att man inte kan ta emot båda samtidigt eller?
    "Let me tell you something, pendejo. You pull any of your crazy shit with us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away from you, stick it up your a*s and pull the f**king trigger 'til it goes 'click'"

  6. #6
    Förstår inte alls detta, den ena funkar den andra inte. Fattar inte vad är det för inställningar jag måste ändra?
    "Let me tell you something, pendejo. You pull any of your crazy shit with us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away from you, stick it up your a*s and pull the f**king trigger 'til it goes 'click'"

  7. #7
    Om du har Sirios DiSEgC PÅ B Hortibirt på A Samma jäller motagarens anteninstälnig.
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

  8. #8
    Jag har två LNB! Vill ha sirius och hot bird. Jag kan ta emot båda när jag satte in rätt position för båda LNB med vanliga kabeln, då det är inga problem. Men när jag sätter in switchen och ställer in diseqc A och B då funkar bara den ene. Är det nån förinställning av sammy som gjort att det inte går?
    "Let me tell you something, pendejo. You pull any of your crazy shit with us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away from you, stick it up your a*s and pull the f**king trigger 'til it goes 'click'"

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av pena
    Om du har Sirios DiSEgC PÅ B Hortibirt på A Samma jäller motagarens anteninstälnig.
    Du kan åkso pröva tvärtåm
    Man måste ha altid samma anteninstälnigar i motagare.
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

  10. #10
    Det har jag gjort men det går inte. Är det nåt jag ska välja när det gäller
    Omkopplare 0/12V
    22khz grejen är på "auto"

    kan switchen vara sönder tro?
    "Let me tell you something, pendejo. You pull any of your crazy shit with us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away from you, stick it up your a*s and pull the f**king trigger 'til it goes 'click'"

Liknande ämnen

  1. DISEqC 1.1???
    Av Schwede30 i forum AzBox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-07-30, 22:17
  2. DM800HD diseqc
    Av cyraz i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-04-25, 14:53
  3. 7025...Diseqc?
    Av kjell-håkan i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-08-28, 23:30
  4. Diseqc switch
    Av vemir i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-02-02, 15:25
  5. DiSEqC
    Av p1s i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-10-28, 13:06

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss