Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Sagem DCB-101 Init loop

  1. #1
    mullerhawk
    Gäst

    Sagem DCB-101 Init loop

    Jag har plockat fram en gammal Sagem DCB-101 (1:A CH boxen) som tidigare har fungerat alldeles utmärkt. Den har varit urkopplad ca 6mån. Nu loopar den bara när man sätter i strömmen. Den startar upp och displayen visar "INIT" sen stänger den av sig och utför samma operation i en evighet.

    Är boxen paj, eller är det någon typ av batteri som behöver laddas upp med tiden. Eller finns det någon tangentkombination för att resetta boxen!?!

    Thx,

    Mullerhawk

  2. #2
    Hade samma problem som dig förra veckan efter ha haft boxen urkopplad......Jag tog ur sladden och satte i den typ 10 gånger sen hoppade den igång :P

  3. #3
    mullerhawk
    Gäst
    Sweet..

    Då skall jag prova det.. Har testat några gånger. Men ingeting massivt . Funkar inte det, så blir det skruvdragare och genomgång av boxen.

    M

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av mullerhawk
    Sweet..

    Då skall jag prova det.. Har testat några gånger. Men ingeting massivt . Funkar inte det, så blir det skruvdragare och genomgång av boxen.

    M
    Jag har fårr samma problem med min Box! Kom ni på någon lösning? Kan de vara en konding som torkat?

Liknande ämnen

  1. Slippa köra hela init.d/cron ?
    Av johndoe i forum Linux
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-07-07, 21:23
  2. sagem-slipstream-box i init-läge
    Av janbananfan i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-09-04, 13:13

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss