Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 17

Ämne: Hur ska man slippa uppdateringen!

  1. #1

    Hur ska man slippa uppdateringen!

    Det är ju snart dags för uppdateringen som likt ett virus nästlar sig
    in i våra mottagare (Bara det borde vara förbjudet!). Hur ska man då göra för att slippa få den installerad så att man kan fortsätta titta till den 1/7 (eller t.o.m. 1/11 som nån skrev)?
    - Sätta mottagaren i standby?
    - Låta den vara på?
    - Ta ut kortet?
    - Dra ut sladden?
    - Stoppa in den i frysen?

    Ärligt talat, någon som har nått tips. Eller som vet med säkerhet.
    Tydligen letar mottagaren själv efter uppdateringar när man stänger av
    den till stand by läge.

  2. #2
    Det finns trådar om olika boxar och uppdateringar, så det beror på hurdan mottagare du har.
    Hur länge det tar innan alla mottagaren är uppdaterade och hur mycket problem det uppstår vet väl ingen, så tiden det tar innan de släcker viacces är oklar.
    Rätta mej gärna om jag har fel :roll:

  3. #3
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Än så länge finns det ingen som säkert kan säga när Viasat släcker Viaccess...

    Sen hur du ska slippa få in uppdateringen i din mottagare är som tonu skrv helt beroend på vilket mottagare du har... Har du en Nokia 220s eller 9780s finns det inte så mycket att göra mer än att se till att där inte är någon ström på den under natten... Har du en 9802/9902 behöver du inte göra något eftersom Viasat inte kan tvinga in en uppdatering i de mottagarna... Vad gäller andra mottagare så leta lite på forumet så hittar du säkert svaret på din fråga...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  4. #4
    Det är en Thomson DTI353 jag har.
    Har letat efter Thomson-information i forumet men utan lycka.
    Någon som vet hur den jobbar ?
    Är det bara på nätterna som uppdateringen skickas?
    Vet någon detta med säkerhet?

  5. #5
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Än så länge har inte Viasat börjat att sända ut uppdatering till Thomson mottagare... Och din mottagare finns inte med i listan över godkända mottagare för NDS (Videoguard)...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  6. #6
    DSI35TH skall det vara så den 3/5 skickar dom väl ut den
    om man ska tro VIASAT själva.

  7. #7
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Jupps...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  8. #8
    Är inte Thomson och Sagem boxarna ganska lika eftersom båda uppdaterar kanallistorna när de sätts på MEN hur och när nya programvaran laddas skulle jag vilja veta.

    -Är det när de startas från standby? (Då får den ju stå på 24/7!)
    -Är det när de är i standby läge på natten? (Då får man väl dra ur strömmen eller låta bli å stänga av den!)
    -Är det bara de med Viaskvatt kort som får uppdateringen? (Då behöver man ju inte bry sig!)

    Men detta är ju spekulationer eftersom de inte börjat med dessa boxar men det lär ju nog fara när de börjar uppgradera.

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Micko
    Är inte Thomson och Sagem boxarna ganska lika eftersom båda uppdaterar kanallistorna när de sätts på MEN hur och när nya programvaran laddas skulle jag vilja veta.

    -Är det när de startas från standby? (Då får den ju stå på 24/7!)
    -Är det när de är i standby läge på natten? (Då får man väl dra ur strömmen eller låta bli å stänga av den!)
    -Är det bara de med Viaskvatt kort som får uppdateringen? (Då behöver man ju inte bry sig!)

    Men detta är ju spekulationer eftersom de inte börjat med dessa boxar men det lär ju nog fara när de börjar uppgradera.
    Skulle tippa på att det blir en låsning av boxen dvs den "fastnar" o det inte går att byta kanal bla , o då måste man dra ur nätsladden... när sen boxen startar upp igen så kan jag ge mig f*-n på att den tankar ned uppdateringen.

  10. #10
    kan man backa en uppdatering? jag råkade uppdatera min box men jag skulle vilja ha tillbaka mitt gammla v. för den funka

Liknande ämnen

  1. Slippa köra hela init.d/cron ?
    Av johndoe i forum Linux
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-07-07, 21:23
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-19, 12:27
  3. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-09-03, 19:14
  4. [LÖST] Hur funkar uppdateringen av ppv film?
    Av Jezz i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-04-05, 00:10
  5. Går det att ta bort uppdateringen??
    Av swampen i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-03-16, 12:47

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss