Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Lite humor mitt i sorgearbetet

  1. #1

    Lite humor mitt i sorgearbetet

    Till: ViaSat (eller Canal Digital, Boxer eller vad som passar)


    Mina herrar;

    Det har kommit till min kännedom att ni utan mitt medgivande sänder ut strålning som träffar fastighet ägd av mig (fastighetsbeteckning Floboda 5:11, Floby kommun). Enligt min uppgiftskälla innehåller dessa strålar TV-program, och till min stora ilska, stundtals även TV-program av högst tvivelaktig moralisk karaktär.

    Jag vill därför att ni upphör med utsändningen av dessa strålar mot min fastighet. Jag vill inte ha dem här, och jag har starka misstankar om att de är orsaken till diverse skador jag noterat på fastigheten. Som exempel kan jag nämna en björk i sydvästra delen av trädgården som börjat se lite hängig ut, ett flertal kala fläckar på gräsmattan samt att panelen på sydsidan av boningshuset börjat torka.

    Jag anmodar er därför bestämt och oförhandlingsbart att utan dröjsmål rikta om era antenner så att de inte träffar min fastighet. Eftersom jag har förstått att vissa av strålarna skickas ut från en satellit i rymden kan jag ha viss förståelse för att det kan ta lite tid att få upp en tekniker dit, men då vill jag att ni som kompensation skickar mig en s k mottagare med programkort, så att jag av rent vetenskaplig nyfikenhet åtminstone kan se det ni skickar ut under den tid det tar för er att utföra mina direktiv.

    Då jag betraktar mig som en mycket generös och empatisk person kan jag tänka mig att (efter det att den nämnda mottagaren (med programkort) tillhandahållits) diskutera ett eventuellt uppskov med slutdatum för antennomriktningen.

    Ser ni omriktningen som ett långtidsprojekt, som i värsta fall kan spänna över år, kan jag (under förutsättning att mottagaren (med programkort) levererats), om än motsträvigt, tänka mig att mot ytterligare kompensation inta en mer flexibel hållning vad gäller slutdatum.

    Skulle ni i er högmodighet (ja, jag vet nog vad ni är för typ av personer) underlåta att ta min anmodan på allvar kommer jag med största skyndsamhet att ta till laga åtgärder. Mina advokater har redan påbörjat arbetet med förberedelserna för en stämningsansökan. Jag kan försäkra er; när de är färdiga kommer ni gladeligen att erbjuda er att offra en lem för att få byta identitet med en av Michael Jacksons borgenärer.

    Om jag inte inom 14 kalenderdagar har fått den tidigare nämnda mottagaren levererad kommer den juridiska processen att initieras.

    Om fallet mot förmodan (se till ert eget bästa, skicka bara den där mottagaren (med programkort!)) går till process, förbehåller jag mig rätten att använda de strålar som träffar min fastighet efter eget gottfinnande. Det som finns på min tomt är mitt (se lagen om "Fallfrukt från närboendes träd", § 8:7). Jag kommer då av utredningstekniska skäl att med egna medel bekosta en mottagare, och sedan ta professionell hjälp med avkodningen av TV-utsändningen (enlig min uppgiftslämnare finns det s k piratkort man kan använda) för att säkra bevis inför den kommande rättegången. Kostnaden för detta kommer givetvis att adderas till skadeståndsansökan.

    I all upprördhet

    Florkwid Durango

  2. #2
    OM det ändå fungerade så lätt, så skulle jag med glädje stämma dem idag. :smile:

  3. #3
    Haha, det där gjorde min dag

Liknande ämnen

  1. Ska jag hämta ut mitt MII?
    Av Dizzy_dan i forum Canal Digital
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-01-17, 18:57
  2. er mitt titanium
    Av kortmann i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 09:56
  3. lite Canal Digital + lite Viasat?
    Av NiQ i forum Canal Digital
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2004-10-15, 18:23
  4. lite hjölp med titan kortet saknar lite bit info
    Av lacrits68 i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-03-05, 17:48
  5. [LÖST] PPV funkar just nu på mitt au
    Av Jezz i forum Com Hem
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2003-04-02, 19:06

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss