Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Allsvenskan

  1. #1

    Allsvenskan

    Hej på er,

    Funderar på att skaffa en box och en brännare + kort. Har lite frågor som jag tyvärr inte hittat svar på här på forumet (vissa ämnen snuddar vid detta dock).

    -Varför är Titaniumkortet bättre? någon skrev i en tråd att den innehåller nån fil som är bra att ha. Om jag vill se TV, spelar det då egentligen någon roll vilket kort man har?

    -Kan man ha vilken box som helst som grejar conax? Eller finns det vissa som inte rekomenderas. Funderar på att köpa billigast möjligt.

    -Kan man se alla allsvenska matcher? När man läser runt lite så verkar det som om CD kodar om precis före varje match, stämmer det? Hur snabbt brukar det generellt komma ut nya filer? Handlar det om timmar/dagar/veckor?

    Tacksam för svar, ElFeo

  2. #2
    1. Av erfarenhet har titaniumkorten fungerat lite bärrte än vad MII kortetn har. Om du har ett titaniumkort kan du även kolla på andra tv-operatöter än canaldigital.. Men i dagsläget kan du köra canal digital på dem båda. MII korten brukar i regel vara lite billigare än titaniumkorten

    2. En pålitlig och bra box tilll conax tycker jag är samsung 9500. Det har inbyggda com för både conax och viaccess

    3. Med Canal digital kan du se alla allsvenska matcher. Om dom kodar om ofta eller inte tycker jag är lite subjektivt att bedömma. En del tycker det, själv tycker jag inte att dom kodar om ofta. (Man har la varit med på d2mac-tiden då canal+ ibland under vissa perioder kodade om flera ggr i veckan) De senaste gångerna har filerna kommit fort, efter ca:1 dygn, men detta kan man inte räkna med i framtiden eftersom det fortfarande råder delade meningar om var op-nycklarna kommer ifrån.
    /klas

    --------------------------------------------------------
    ComHit!: The ultimate place for FREETV lovers

  3. #3
    :clap: :clap: :clap:
    Bra sammanfattning
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  4. #4
    Man tackar och bugar för ett bra svar.

    Eftersom det bara skiljer nån sketen hundring mellan MII och Titanium så är väl valet enkelt då.

    Kan man lägga Viasat och CD på samma kort, alltså om man switchar mellan de olika läsaruttagen? Eller måste man ha två kort om man ska köra bägge? Kanske lika bra att köpa ett billigt guldkort till viasat eller?

    Återigen, tack för att du tog dig tid att svara klas.

    /ElFeo

  5. #5
    Här har vi redan stött på en fördel med titaniumkortet!! Till detta kort finns det ett program som heter Titanium X in 1, filen programmeras in på titaniumkorten tillsammans med de senaste nycklarna för viasat och canal digital. Men detta progg kan du titta på både viasat och canaldigital + en andra massa system. Filen finns på stopstop och även här på forumet. Kortet sätter du sedan in i din conax-cam på boxen.

    Men självklart går det lika bra att köpa ett guldkort som du använder i viaccessmodulen.
    OM det är lönsamt att köpa guldkort i dagsläget är inte hel säkert, som du kanske har läst eller hört ska viasat byta till kodsystemet videoguard. Och det är inte säkert att guldkorten kommer att fungera med efter det. Jag hade nog idag satsat på ett titaniumkort till båda.
    /klas

    --------------------------------------------------------
    ComHit!: The ultimate place for FREETV lovers

  6. #6
    Nä jag såg att Viasat ska byta system, men om man nu ändå investerar ca 3000 spänn på kort + brännare + decoder så tänkte jag att 100 spänn till är ok

    Kan man köra bägge på samma Titanium så är ju det så klart ett bättre alternativ!

    Tack återigen.

    /ElFeo

  7. #7
    Mll kort Keycard 420kr Kan finnas billigare någon annanstans.

    Titaniom Almsat 380kr Kan finnas dyrare nogon annanstans.
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

  8. #8
    titaniumkort på almsat är bästa alternativet tycker jag... mycket billigt o bra

  9. #9
    380:-! perfekt!

    När det är ett svenskt företag så kan man ju dra momsen också...

    /ElFeo

Liknande ämnen

  1. Allsvenskan - TV sändningar
    Av rox i forum Övrigt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2006-07-14, 09:02
  2. Guldstriden i Allsvenskan
    Av Mozer i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-09-28, 08:12
  3. Allsvenskan på TV4
    Av Mozer i forum Övrigt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2005-09-01, 08:40
  4. Allsvenskan
    Av tonu i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-04-09, 12:25
  5. [LÖST] Allsvenskan!
    Av Mr Crona i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-04-26, 16:06

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss